השופט אסף זגורי
השופט אסף זגוריצילום: בתי המשפט

השמאל הפמיניסטי-רדיקלי יצא הבוקר (שלישי) במתקפה רב-חזיתית נגד שופט המשפחה המוערך אסף זגורי. זאת, משום שאמר לפני שנה, בכנס של לשכת עורכי הדין, ש-99% מהנשים שהפנה לבדיקת פוליגרף במשפטים שניהל נמצאו דוברות שקר.

זגורי מכהן כסגן נשיא לענייני משפחה בבתי משפט השלום במחוז הצפון.

במתקפה משתתפות נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, שלוש חברות כנסת ממרצ, ארגון "שדולת הנשים" מיסודה של הקרן החדשה לישראל, ועיתון "הארץ".

דבריו של זגורי פורסמו בסמוך לאמירתם ע"י עו"ד אלפי שאולי במדור "הקרב על המשפחה" של ערוץ 7 – המקום היחיד, כמעט, בתקשורת הישראלית, בו הפמיניזם הרדיקלי לא קובע מה יפורסם ומה לא.

באחרונה פרסם את הדברים שוב עו"ד שאולי, הפעם בעיתון "גלובס", ופרסום זה הגדיש כנראה את הסאה, מבחינת העולם הפמיניסטי-רדיקלי, וחייב תגובה כוחנית.

בתגובה למאמרו של שאולי, כתבה הבלוגרית שרון שפורר טור ב-25.5, בו ציטטה באיחור רב מדבריו של השופט זגורי. פרסום זה היווה רק אות פתיחה למתקפה הכוללת על השופט.

הבוקר פורסם כי נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, פנתה לנציב תלונות הציבור על השופטים אליעזר ריבלין, בבקשה שיפתח בבדיקה בנוגע לדבריו של זגורי.

"הערכה אישית"

גם שדולת הנשים – ארגון העל של ארגוני הנשים, מיסודה של הקרן החדשה לישראל – פנתה לשרת המשפטים, לנשיאת העליון נאור ולנציב התלונות על השופטים ריבלין, ודרשה להדיח את זגורי מתפקידו.

"דבריו של השופט זגורי, המשמשים להשחרת פניהן של נשים בהליכי גירושין, הם דברים מסוכנים וחמורים, ואין להעלות על הדעת כי ייאמרו מפיו של שופט בישראל", כתבה מנכ"לית השדולה, מיכל גרא מרגליות. "דבריו החמורים של השופט זגורי מצביעים באופן ברור על כך שיש הטיה חריפה ובלתי ניתנת לגישור בדעתו, וכי לא יוכל לשפוט משפט צדק את הנשים העומדות בפניו". גרא ציינה כי ממילא, בדיקות פוליגרף אינן קבילות בבתי משפט.

וזה לא הכל. גם חברות הכנסת תמר זנדברג, מיכל רוזין וזהבה גלאון ממרצ פנו למנהל בתי המשפט, מיכה שפיצר, ודרשו שזגורי יתנצל על דבריו. טרם נודע על כינוסו של דיון בהול בוועדה לקידום מעמד האישה בצורך להדיח את השופט שהעז לומר את מה שאסור לומר, אך מן הסתם, זהו עניין של זמן קצר.

בתגובה לפרסום הבהירה דוברות בתי המשפט, במקומו של זגורי, כי "למעשה, מדובר על הערכה אישית של השופט, שאינה מתבססת על סטטיסטיקה או פילוח אלא על תיקים שנידונו בפניו בלבד. לפי הערכתו מדובר בפחות מעשרה תיקים מתוך אלפי בקשות לצווי הגנה (בהם ההכרעה היתה על יסוד בדיקת פוליגרף שבוצעה בהסכמת הצדדים)".

אלפי אליהו שאולי
אלפי אליהו שאוליבאדיבות אלפי אליהו שאולי

איש התקשורת והמשפטן, אלפי שאולי, אמר בתגובה: "אציע כי במקום שהשופטת נאור תבקש לבדוק את ההתבטאות של השופט זגורי, שהיא תורה על בדיקה של התיקים בהם התקיימו דיונים שנעזרו בפוליגרף ותיוודע לעובדות, כפי שהן. כל מטרתה של נאור היא לרסן את פועלו של השופט זגורי שבאומץ רב פוסק כשלנגד עיניו שני הורים בעלי זכות שווה להיות הורים לילדיהם".

הכותב הוא יו"ר תנועת המשפחה