בטונדות בלונדון, בעקבות הפיגוע
בטונדות בלונדון, בעקבות הפיגועצילום: רויטרס

יותר מ-130 אימאמים ומנהיגים מוסלמיים באנגליה הודיעו כי לא יאמרו את תפילת האשכבה לשלושת המחבלים מגשר לונדון. הם קראו לאימאמים אחרים לנהוג כמוהם.

מדובר במהלך נדיר, שכן מבחינת האיסלם, התפילה אמורה להיאמר על כל מוסלמי שמת.

קבוצת האימאמים הביעה "הלם ותחושת גועל מוחלט מהרוצחים קרי הדם הללו", והוסיפה: "לא נאמר את תפילת האשכבה המוסלמית המסורתית על מבצעי הפשע ואנו אף קוראים לאימאמים האחרים ולבעלי סמכות דתית למנוע את הזכות הזו. זאת, משום שמעשים כאלה, שאי אפשר להגן עליהם בשום דרך, סותרים לחלוטין את תורת האיסלם הנשגבת".

קצין המשטרה מק צ'ישטי, השוטר המוסלמי הבכיר היותר בבריטניה, האחראי על תחום ההידברות בין הקהילות, קרא למוסלמים לאמץ "כיוון שונה ותנועה שונה בכדי להתנגד לנגע הטרור, הקיצוניות והשנאה שקיים בקהילות שלנו כרגע".

בהודעה שהקריא בשם קהילות מוסלמיות, אמר "זו חובתו המוסלמית של כל מוסלמי להיות נאמן למדינה שבה הוא חי. אנו שואלים כעת שאלות בכדי להבין איך קרה שהקיצוניות והשנאה אחזו באלמנטים מסוימים בקהילות שלנו".

הרון חאן, מזכ"ל ארגון הגג המוסלמי של בריטניה, הביע זעם לגבי הפיגוע בגשר לונדון ואמר "אנחנו רוצים לעשות משהו בנדון. זו הסיבה שבגללה אנחנו מסכימים עם ראש הממשלה שהדברים חייבים להשתנות. די! אנו מוכנים לקיים את השיחות הקשות האלה, כאזרחים שווים שהנושא הזה חשוב להם לא פחות".

חאן הסביר שגם למוסלמים יש אינטרס לשים סוף לטרור. "כולנו נאבקים באידאולוגיית השנאה הזו. זו אידיאולוגיה שהופכת את ההרג והשנאה למשהו 'קול', ומתעטפת במילות האיסלם בכדי להצדיק זאת".