טקס מצטיינים ל-20 חיילים עם צרכים מיוחדים בבית הנשיא‎

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אירח היום (שלישי) בבית הנשיא 30 חיילים וחיילות עם מוגבלויות מתכנית "גדולים במדים" שמובילה עמותת "יד לילד המיוחד".

התכנית משלבת בצה"ל כ-300 צעירים וצעירות עם מוגבלויות בבסיסים שונים ברחבי הארץ ומטרתה להביא לשילובם בחברה הישראלית ובתעסוקה.

במפגש לקחו חלק גם יו"ר ומקים תכנית "גדולים במדים" - סא"ל (מיל') אריאל אלמוג, ראש מדור הטמעה בחיל משאבי האנוש - רס"ן ריקי גולן, ותמי שיפמן - אמו של רואי, חייל בתכנית.

"הרצון העז לתרום למדינת ישראל הוא לא תמיד מראה שכיח כאן במדינת ישראל", פתח הנשיא את דבריו וציין את חשיבות צה"ל כצבא העם שמכיל את כל רבדי האוכלוסייה בישראל. "אתם מוכיחים שאין דבר העומד בפני הרצון, כל אחד ברמה האישית ועם חיילים כאלה, אין דבר שיעמוד בפני מדינה שלנו".

ריבלין הודה לקציני צה"ל האמונים על אופן השירות והתרומה למדינה של החיילים, כל אחד לפי יכולתו, "הגיוס לצה"ל הוא חשוב לשילוב של כולנו בחברה. החיילים והחיילות היקרים של 'גדולים במדים' לוקחים חלק אחרי שירותם בחיי החברה בישראל, משתלבים במקומות העבודה ותורמים בשותפות וחיוניות למדינה שלנו".

בסוף דבריו הצדיע הנשיא לחיילים והודה להם על שירותם החשוב למען המדינה, "אתם באמת חיילים שראויים להצדעה. אני שמח מאוד לפגוש אתכם היום כאן בבית של כל העם בישראל שהוא בית הנשיא. תודה לכל אחד ואחד מכם. תהיו בריאים וחזקים, גם הבנות וגם הבנים, אנחנו מאוד אוהבים אתכם ומאוד מעריכים את מה שאתם עושים".

סא"ל (מיל') אריאל אלמוג אמר במפגש כי "קבוצה זו מייצגת את כל 350 החיילים והחיילות של גדולים במדים, הפזורים ב-22 בסיסי צה"ל מאילת ועד רמת הגולן, כולם מצטיינים שהתגברו על המוגבלות והתנדבו לשרת בצה"ל ולתרום למדינה. רבים מדברים על אוכלוסיית הצרכים המיוחדים ועל הצורך בשילובה בקהילה, אנחנו לא נאנחים אלא פועלים ככל יכולותינו וכך נמשיך".

רס"ן ריקי גולן, ראש מדור הטמעה בחיל משאבי אנוש, שנולדה עם שיתוק אך מצליחה להתמודד עם אתגרי היום-יום בהצלחה רבה, אמרה במפגש "לא לכל ילד יש מישהו חזק ונחוש כל כך שיכול לעזור לו להתמודד עם הקשיים של נכות וצרכים מיוחדים.

''במקום הזה באה תכנית 'גדולים במדים' של עמותת 'יד לילד המיוחד' ונותנת את התמיכה, את הכוח ואת ההכוונה לאותם ילדים עם מוגבלות שרוצים לתרום ולהיות חלק פעיל ושווה בחברה הישראלית. אני גאה להיות היום מתנדבת נשיאות 'גדולים במדים', ולסייע להרחיב את התכנית שמלמדת את כולנו על נחישות וקבלה של האחר. אני גאה להיות קצינה בצבא שהעוצמה שלו באה מאמונה ברוח האדם וביכולתיו", הוסיפה.

לאחר מכן העניקו ריבלין והמזכיר הצבאי לנשיא, תא"ל בועז הרשקוביץ, סיכות הוקרה לחיילים ולחיילות בעודם סוקרים את שתי שורות המסדר המרגש שהעמידו חיילי התכנית לכבוד המפגש בבית הנשיא.