ח''כ אלעזר שטרן
ח''כ אלעזר שטרןצילום: דוברות

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק המבקשת להפסיק את תשלומי המשכורות למחבלים שמעבירה הרשות הפלסטינית בכל חודש.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת מסיעת יש עתיד - האלוף במיל' אלעזר שטרן, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי ומפקד מחוז ירושלים לשעבר מיקי לוי.

לפי ההצעה, מדינת ישראל תקזז מתשלומי המס שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית מידי שנה, את סכומי הכסף שמעבירה הרש''פ למחבלים, מאחר שהעברת הכספים מהרשות למחבלים מהווה הפרה של הסכמי אוסלו.

על ההצעה חתומים בנוסף יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר ויו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד), האלוף במיל' ח"כ איל בן ראובן מהמחנה הציוני, יו"ר סיעת כולנו ח''כ רועי פולקמן ויו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב.

כיום, חלק מתקציב הרשות הפלסטינית, שרובו הגדול ממומן על ידי סיוע אמריקאי ואירופי, מופנה על פי החוק הפלסטיני למשכורות ולמימון הטבות למחבלים פלסטינים הכלואים בישראל, ולמענק קצבאות למשפחות פלסטיניות שקרוביהן נהרגו או נפצעו בהקשר לסכסוך, רבים מהם מחבלים.

היקף תשלומים אלה עומד על למעלה ממיליארד שקלים לשנה. על פי החוק הפלסטיני, ככל שהעונש שהושת על המחבל הפלסטיני חמור יותר, קרי ככל שגרם לפגיעה רבה יותר במדינת ישראל ובתושביה, כך גדלה המשכורת לה הוא זוכה.

רבים מהמחבלים מקבלים משכורת גבוהה בהרבה מהשכר הממוצע לשכיר ברשות הפלסטינית. בנוסף זוכים המחבלים לתהילה מצד הרשות ומנהיגיה. כך לדוגמא, מחבל המעורב ברציחתם של 66 ישראלים ונשפט ל-67 מאסרי עולם, קיבל עד כה במצטבר מאז מעצרו בשנת 2002 סכום של כ-700 אלף שקלים.

ח"כ שטרן, יוזם החוק, מאמין כי להצעת החוק יש סיכוי לעבור על אף שהיא מקודמת על ידי סיעתו מהאופוזיציה, ומקווה שהקואליציה תחליט לתמוך בה. "חייבים לעשות סוף לעובדה שמחבלים ובני משפחותיהם מקבלים תשלום עבור רצח של ישראלים", אמר.

''לא יכול להיות שמחבלים יקבלו משכורות על כך שרצחו יהודים. המדינה חייבת לעשות הכל כדי להילחם בטרור, החוק הזה הוא קריטי לביטחון הלאומי של ישראל".

שטרן הוסיף, "התשלומים שמעבירה הרשות למחבלים הם לא רק הסתה אלא גם תמריץ לביצוע פעולות טרור. הרשות למעשה מעודדת פעולות רצח של ישראלים. מחובתנו לעצור את זה".