מסרב לאשר. מנדלבליט
מסרב לאשר. מנדלבליטצילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מעניק גיבוי לעמדת המשנה ליועמ"ש ארז קמניץ, ובולם הקמת האתר הזמני למפוני הישוב עמונה, כך דווח היום (שלישי) ב'הארץ'.

לטענת מנדלבליט קיים קושי משפטי בחתימה על צו אלוף שיאפשר את הקמת האתר, זאת למרות שבעבר כבר נעשה מספר פעמים שימוש בצו כזה, ולמרות שהאתר אמור להיות מוקם בשטח שכבר אושר כשטחו של הישוב העתידי "עמיחי".

עמדתו של מנדלבליט מוזרה במיוחד לאור העובדה שהוא ואנשיו היו מעורבים בחתימה על ההסכם בין תושבי עמונה לממשלה, הכולל באופן מפורש התחייבות לתחילת העבודות באתר העתידי עד סוף חודש מרץ, מועד שעבר זה כבר.

נציין כי ההסכם שנחתם עם המתיישבים מהווה התחייבות שלטונית תקפה על פי כל דין מאחר שנחתם הן על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה והן על ידי חשב המשרד.

נכון להיום מתגוררות 40 המשפחות שפונו מהישוב עמונה בחדרים הצפופים במדרשת עפרה, ומפעילים לחץ על ראש הממשלה ושרי הממשלה לקיים את ההתחייבות שניתנה להם.

נזכיר כי מוקדם יותר היום אישרה ועדת המשנה להתיישבות של מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי להפקדה את התכנית להקמת הישוב החדש עמיחי בגוש שילה, המיועד למפוני עמונה. עם זאת, מדובר בעוד שלב בדרך חתחתים ארוכה הצפויה עד שתתאפשרנה תחילת העבודות במקום.

מלשכת היועץ המשפטי לממשלה נמסר ל'הארץ', "ביחס לבקשה לאשר הקמת מגורים זמניים בתחום יישוב הקבע בצו אלוף, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי קיים פתרון להסדרת מגורים זמניים תוך פרק זמן קצר יחסית בהתאם לדיני תכנון ובניה המקובלים, ועל כן יש לפעול בדרך זו".