פעילי יד לאחים. ארכיון
פעילי יד לאחים. ארכיוןיד לאחים

ארגון 'יד לאחים' פנה לשר החינוך נפתלי בנט בבקשה לאסור על מערכת החינוך לקיים מפגשי ילדים עם בני דתות אחרות.

הפנייה נעשתה על רקע פרסום תיעוד מקומם של תלמידי כיתה ה' שהתארחו לקראת חג השבועות בכנסייה ביפו ושמעו 'הסברים' על דרכה של רות המואביה אל היהדות.

את הפרסום העלתה ח"כ איילת נחמיאס-ורבין מסיעת 'המחנה הציוני' שבחרה בדף הפייסבוק שלה לשתף את הציבור בסיור שבו נכחה לפני חג השבועות יחד עם תלמידי כיתה ה' בבית הספר 'טבע'. הסיור נערך בכנסייה הפרבוסלבית 'סנט טאבתה' ביפו, ובמהלכו שוחחו עם הילדים אודות רות המואבייה שנטשה את הנצרות ועברה לדת היהודית.

ח"כ נחמיאס-ורבין, כאם שנטלה חלק בסיור בכנסיה, התגאתה מאוד בביקור המתוקשר וכתבה: "היה מרגש".

בארגון יד לאחים הניצב מדי יום בחזית המאבק בהתבוללות הגיבו כאמור על הדברים באמצעות פנייה דחופה אל שר החינוך נפתלי בנט במטרה שביקור כזה לא יישנה.

"אין צורך להכביר במילים בחומרת הדבר כאשר ילדים יהודים רכים בשנים (כתה ה'!) מובלים בכנסיה נוצרית ערב חג השבועות וסופגים הטפה נוצרית מובהקת", נאמר במכתב.

בדבריהם הוסיפו אנשי הארגון "מעניין מאד אם ילדים יהודים יקרים אלו גם הגיעו בערב חג מתן תורתנו, לבית הכנסת. האם הראו להם מהו ספר תורה?!". במכתב ביקשו מבנט כשר החינוך כי "יואיל נא להנחות את מערכת החינוך על כל גווניה כי לא יקיימו מפגשים של בני דת אחת עם מקורות של בני דת אחרת".

הרב שמואל ליפשיץ, מראשי יד לאחים, אמר כי "צריך להביט למציאות בעיניים. אנו עדים בארץ לבלבול זהות יהודית ולהתבוללות, ב'יד לאחים' אנו חווים זאת יום יום. אין ספק כי פריצת גבולות כזו, כשילדים קטנים ורכים מבקרים בכנסיה ושומעים הרצאה במקום – זהו ניגוד מוחלט של העמידה היהודית האיתנה המתבקשת. אנו מצפים ממשרד החינוך לעמוד גם הוא על העקרונות היהודיים בגאון".

מלשכת שר החינוך טרם נמסרה תגובה לפנייה.