הקמפיין נגנז. בני ברק
הקמפיין נגנז. בני ברקצילום: פלאש 90

רות קוליאן, פעילה חברתית-חרדית שהקימה את ארגון הנשים 'ובזכותן - חרדיות רוצות שינוי׳, ביקשה להעלות על שלטי חוצות בבני ברק קמפיין להגברת המודעות לסרטן השד.

בכתבה ששודרה בערוץ 2 מספרת קוליאן כי בקשתה נדחתה על ידי עירית בני ברק. בכתבה נשמע דובר העיריה מסביר לקוליאן כי עליה "למתן את נוסח המודעה".

לטענת קוליאן, הסיבה לאי פרסום קמפיין החוצות היא פוליטית ובשל הרצון שלא להעניק לגיטימציה לארגון הנשים בראשה היא עומדת.

עירית בני ברק בתגובה שיגרה היום תגובה נזעמת לעיתונות וטענה כי מטרתה של קוליאן היתה לנגח את העיריה.

"פרצופו האמיתי של הגוף הקיקיוני, המתיימר להיקרא 'חרדיות רוצות שינוי', הוכח השבוע לעין- כל, כאשר עוד בטרם ניתנה תשובת עיריית בני ברק לפונה אליה לקבלת אישור להדבקת מודעות על לוחות עירוניים, היא אצה לערוץ חדשות חילוני לנגח ולקנטר את העירייה, בידיעה שבו היא תקבל במה להטחת האשמות על גוף חרדי", אמר אברהם טננבוים, מזכיר עיריית בני ברק ודוברה.

הדובר הוסיף, "מדובר בגוף זוטר, שכל ניסיונותיו לכבוש במות ציבוריות, כמו הבחירות האחרונות לכנסת כדי לקדם את מעמדו, עלו בתוהו, שכן הציבור החרדי מוקיע מתוך שורותיו גופים מעין אלו, שפועלים בניגוד לדעת גדולי ישראל , ואם ישנן נשים חרדיות הרוצות שינוי, הן רוצות אותו דווקא לטובה ולברכה ולא לרעה ולשלילה".

"העובדות של הסיפור שהופץ בערוץ החדשות, ושכמובן שודרו באורח סובייקטיבי, הן שהפונה הגישה לעירייה מודעה בנושא בריאותי רגיש, המצריך צניעות וטיפול פנימי במגזר החרדי, שכבר נעשה בעבר ע"י מוסדות וגופים חרדיים שונים ולא בדרך של פרסום רעשני ,שבוודאי לא יביא כל תועלת לעצם הנושא, מלבד פרסום בלוחות העירוניים. כאשר העירייה סירבה, לקראת סוף השבוע שעבר, לפרסם את המודעה, ביצעה הפונה שינוי קל בנוסח והגישה את המודעה שוב לקבלת אישור העירייה, אך עוד בטרם ניתנה לה תשובה על כך, היא רצה לכלי תקשורת שבוודאי שמחים לשתף פעולה כנגד גופים חרדיים", ציין הדובר.

קוליאן מסרה בתגובה לדובר העירייה: "אין לי כוונה להתייחס לדברי הבלע שפירסמה עיריית בני ברק. מטרת הקמפיין אחת והיא להציל נשים חרדיות ממוות מיותר. אני שמחה שהצלחתי לעלות את הנושא החשוב הזה על סדר היום. במקום לבזבז את הזמן של כולנו על הודעות חסרות טעם, טוב היה לו עיריית בני ברק תתעשת ותפעל גם היא בכדי להעלות את המודעות למחלה. גילוי מוקדם של המחלה מציל ממוות!".