גורקה. נשאר בהרצליה
גורקה. נשאר בהרצליהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מאמינים במאמנים. אחרי שהסתיימה העונה שלה כבר בתום שלושה משחקים בתוך רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל, הודיעה הערב (שלישי) בני הרצליה על חידוש חוזהו של מאמנם בשנתיים החולפות, מיקי גורקה לעונה נוספת עם אופציה לשנתיים נוספות.

גורקה בן ה-44 החל את דרכו במועדון הכחול מהרצליה בעונת 14/15 כעוזר מאמן וסיים את העונה כמאמן ראשי, תפקיד בו הוא מחזיק מאז ובהצלחה רבה.

בעונה החולפת רשמה הרצליה מאזן של 18 ניצחונות ו-15 הפסדים במסגרת העונה הסדירה של ליגת העל בכדורסל, וסיימה אותה כשהיא במקום החמישי בטבלת הליגה, רק מקום אחד פחות ממכבי ת"א, אותה פגשה בשלב רבע גמר הפלייאוף.

ההגעה של הרצליה למקום החמישי היה הישג בפני עצמו, שכן זו התמודדה עם מכת פציעות קשה של מספר שחקנים מובילים, ועבורה מדובר בהעפלה שניה ברציפות לשלבי הפלייאוף.

לא רק זאת, אלא שהכחולים-לבנים מהשרון גברו לפחות פעם אחת על כל קבוצות הליגה והמשיכו במגמת קידום הצעירים, כשאחרי פריצת הדרך הגדולה של כרם משעור, דני רובין ויפתח זיו בעונה שעברה, הפכו העונה אור לאומי ותום מעיין לשחקנים משמעותיים בליגה וגם די.ג'יי שארפ ויריב עמירם עשו התקדמות ניכרת בעונתם הראשונה בליגה הבכירה.

זאת ועוד, במקביל להתמודדותה בזירה האירופית אליה חזרה לראשונה מאז 2009, הצליחה הרצליה להגיע עד לרבע גמר גביע המדינה, ובינתיים באירופה הגיעה עד לסיבוב השני של מפעל היורופקאפ. על הכל אמון ואחראי גורקה שלמרות ההדחה ברבע גמר הפלייאוף בשלושה משחקים על ידי מכבי ת"א, הצליח מעל המצופה העונה.

לפני הגעתו להרצליה, שימש גורקה כעוזר מאמן בעירוני נהריה ובמכבי חיפה, אותה גם הדריך כמאמן ראשי במשך כשנה. לאחרונה הוא ציין 100 משחקים כמאמן ראשי בליגת ווינר סל ומאזנו עומד על 48 ניצחונות לעומת 53 הפסדים.

"אני שמח להישאר ומודה מאוד על האמון של משפחת רקנאטי ואלדד אקוניס בי", אמר גורקה, "בני הרצליה הפכה להיות הבית השני שלי בשלוש השנים האחרונות ואני שמח וגאה להמשיך לעונה רביעית. אני מקווה ומאמין שנמשיך במגמת השיפור ובדרך המיוחדת שלנו מהשנים האחרונות, בתקווה שבעונה הבאה נתקדם עוד צעד קדימה".