אין התייחסות. ראש הממשלה הפלסטיני חמדאללה
אין התייחסות. ראש הממשלה הפלסטיני חמדאללהצילום: STR - פלאש 90

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, עדכן בישיבת הממשלה שנערכה היום (שלישי) ברמאללה בתוצאות פגישתו עם שר האוצר הישראלי משה כחלון שנערכה לדבריו על פי בקשת הצד הישראלי.

חמדאללה ציין, כי הוא ביקש להעביר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולפיו ההנהגה הפלסטינית ובראשה "הנשיא" אבו מאזן מעוניינת בתהליך שלום אמיתי על בסיס יוזמת השלום הערבית שיביא להסדר כולל ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצידה של ישראל.

על פי גרסתו של חמדאללה סוכם בפגישה כי הפעילות בגשר אל-כראמה (גשר אלנבי) תוארך למשך כל שעות היממה החל מ-20 ביוני ועד חודש אוקטובר (למעט בימי שישי ושבת), וכי יתבצעו הכנות להפעלת הגשר בכל שעות היממה החל מהשנה הבאה.

עוד סוכם כי יוארכו שעות הפעילות במעברים המסחריים בין ישראל לשטחי הרש"פ.

בנוסף הושגה הסכמה על הקמת אזור תעשייתי בתרקומיה באזור חברון בשטח של אלף דונם אשר 90 אחוזים מממנו ממוקמים בשטח סי.

בפגישה נקבע גם כי יוקפאו הריסות הבתים בשטחים מוגדרים ששטחם יותר מ-16 אלף דונם בשטחי סי הצמודים לשטחי איי ו-בי וסמכות התכנון והבניה בשטחים אלה יועברו לרשות הפלסטינית.

כמו כן סוכם כי יוענקו רישיונות להקמת מחצבות בכפר בית פג'אר באזור בית לחם, וכי יינתן היתר לשלושה מפעלים פלסטיניים באזור חברון לייצא ישירות דרך נמלים ישראליים ללא צורך בהעברת הסחורות למשאיות ישראליות.

בנוסף נקבע כי תופעל הוועדה הכלכלית המשותפת לבחינת יישום הסכם פריז בין ישראל לרשות הפלסטינית, ובכלל זה ההפרשות לפנסיה של העובדים הפלסטינים בישראל, צמצום פרק הזמן הדרוש לשחרור סחורות שמייבאת הרשות הפלסטינית דרך נמלי הים הישראליים,העלמות מס, הפסקת פעילות חברות התקשורת הישראליות בשטחים הפלסטיניים ועוד.