מבקשים מהשר
מבקשים מהשרצילום: בצלמו

בישוב נווה ארז הסמוך למכמש שבבנימין החרים אתמול (שני) המנהל האזרחי את הקראוון בו אמורה הייתה משפחת ליפן להתגורר החל מעוד כשבועיים.

בעקבות החרמת הקראוון הקימה המשפחה אוהל מחאה מול משרד הביטחון ובו היא מתגוררת. בפוסט שפרסם יוסף, אבי המשפחה, נכתב: "המנהל האזרחי גנב לנו את הקראוון אליו היינו אמורים לעבור עוד שבועיים. המנהל האזרחי החרים עם הקראוון גם הרבה ציוד אישי שהיה בתוך הקראוון".

יוסף מציין: "אני נכה נפגע איבה מפיגוע דקירה בו איבדתי כליה. אשתי בחודש תשיעי וחוזה השכירות שלנו הסתיים. הקראוון הוקם בהסכמת הישוב ועל אדמות מדינה בתוך קו כחול ועשינו כל מאמץ לבנותו עם כל האישורים הנדרשים. החלטנו להקים מאהל מחאה מול ביתו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, עד שהוא יחזיר לנו את הקראוון או ימצא לנו פתרון דיור אחר".

היום (שלישי) בבוקר הגיעו בני המשפחה, ההורים, יוסף וסימי, ושלושת ילדיהם, לאוהל שהציבו בדרישה לפתרון מגורים או השבת הקראוון. יהודה פואה, מארגון 'בצלמו' המלווה את המשפחה, התייחס לאירוע ואמר: "לא ייתכן שהממשלה גם לא מאפשרת לבנות וגם הורסת בתים יבילים שהוצבו בהסכמת היישוב. הממשלה חונקת את ההתיישבות תוך רמיסת זכויות האדם של משפחה עם ילדים שנזרקת לרחוב".

מהמינהל האזרחי נמסר כי "היביל הוצב ללא קבלת האישורים הנדרשים במאחז נווה ארז ועל כן נתפס אתמול".