70 עולים מאתיופיה הגיעו לישראל

70 עולים מאתיופיה הגיעו אמש (שלישי) לישראל במסגרת מבצע משותף לסוכנות היהודית ולשגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים.

העלייה התאפשרה בעקבות החלטת הממשלה מהשנה שעברה להעלאת שארית עולי אתיופיה.

עשרות בני משפחה נרגשים המתינו בבית הנתיבות לקרוביהם, שאותם לא ראו במשך שנים רבות. אליהו טדלה, שהמתין לאחייניו שאותם לא ראה מאז מבצע שלמה, אמר בהתרגשות "עברו 25 שנים, ואח שלי לא ראה את הילדים שלו במשך כל השנים האלה. רק אחרי שניהלנו מאבק התירו לילדים שלו לעלות לארץ. אני מאוד מתרגש לראות אותם, אחרי כל השנים של האי ודאות".

אסמרה גברה המתינה עם הוריה לבני דודיה המתגוררים בגונדר, שאותם לדבריה לא ראתה חמש שנים. "אנחנו מתגעגעים אליהם. תודה לאל שאנחנו זוכים לראות אותם סוף סוף".

מלסו ברדוקאי המתין בשקט לקבל את פניה של בתו, שאותה לא ראה זה עשר שנים. "אני מתרגש. חיכינו לזה כל כך הרבה זמן, ועכשיו המשפחה מתאחדת סוף סוף".

וונדם לסנאוור המתין אף הוא לאחיינים שלו: "עברו 25 שנים שלא ראיתי את האחיינים שלי. התחושה שלי נפלאה".

העלייה הנוכחית מתקיימת במסגרת איחוד משפחות ובזכות תרומות של נוצרים אוהבי ישראל מרחבי העולם. השגרירות הנוצרית הבינלאומית גייסה תרומות למימון הטסתם של מאות עולים מאתיופיה, הממתינים לאיחוד עם בני משפחותיהם בארץ.

"אנחנו מאושרים להיות שותפים לאיחוד משפחות ולסייע להעלאתם של אנשים שממתינים שנים רבות להגיע לארץ", אומר נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית, ד"ר יורגן בולר. "חלק מהמשפחות מפוצלות למעלה משני עשורים, ויש לנו הכבוד להביא אותם לישראל".

(צילום: יח"צ)