ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) הגיש שאילתה דחופה לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, בה ציין כי נחשף לאחרונה לכך שמשרד הביטחון יפצה באופן חריג את שכני משפחת דוואבשה בחצי מיליון ש''ח ''לפנים משורת הדין''.

השאילתה הוגשה בעקבות פניית ארגון 'ישראל שלי'. אוחנה ציין כי קיימת אפליה חמורה בהפעלת סמכות חריגה למתן פיצוי, בין האירוע בדומא לבין המקרה של החייל יהודה הישראלי. משרד הביטחון, כזכור, סירב לספק לחייל שנפצע באורח אנוש במבצע 'צוק איתן' את התנאים הדרושים לשיקומו הכוללים שינויים מבניים, משום שמתגורר בבית ביישוב עפרה ללא תב"ע.

בשאילתה שהגיש לשר הביטחון, שאל ח"כ אוחנה "מדוע המשרד פעל לפנים משורת הדין באירוע שהתרחש בדומא ונמנע מלעשות כך במקרה של החייל הפצוע, יהודה הישראלי?", כמו כן, שאל ח"כ אוחנה "האם תשונה ההחלטה המפלה וימומנו ההוצאות עבור החייל הפצוע?".

אוחנה אמר כי "חובתנו הקדושה היא לטפל במי שסיכנו חייהם למען שלומנו וביטחוננו ונפצעו. לא יכול להיות שלא מצאו לפצוע פתרון לפנים משורת הדין, כפי שעשו במקרים אחרים. אני קורא לשר הביטחון לקבל החלטה מוסרית וצודקת על אפם וחמתם של היועמ"שים למיניהם, אנחנו הריבון ואנחנו האחראיים - לא הם".

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, השיב הבוקר (ד') במליאת הכנסת בשמו של השר ליברמן. "שכני משפחת דוואבשה הגישו בקשה לתשלום לפנים משורת הדין לנפגעים על רקע לאומני. הבקשה הוגשה לוועדה הבין משרדית המיוחדת העוסקת בבקשות תשלום של מי שנפגע מאירוע על רקע לאומני", אמר.

''במקרה המדובר הפיצוי ניתן למגישי הבקשה תוך ויתור על הגשת תביעת נזיקין נגד המדינה ובהתאם לחוות דעת שמאי. אין כל קשר בין שני המקרים", הוסיף בן דהן.

בעניינו של החייל יהודה הישראלי הוסיף סגן השר כי "מסיבות משפטיות (אישור תב"ע לא בתוקף) אי אפשר היה לדון בבקשה של משפחת החייל. אנו מקווים כי חוק ההסדרה שמונח כעת לפתחו של בג"צ יפתור את הבעיה".