האזור בו עתיד להיות מוקם הישוב "עמיחי"
האזור בו עתיד להיות מוקם הישוב "עמיחי"צילום: מטה המאבק עמונה

מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי סיימה הערב (רביעי) יומיים של דיונים בשורה של תוכניות בניה ברחבי יהודה ושומרון.

במסגרת הדיונים שנערכו בועדת המשנה להתיישבות של המועצה אושרו בין היתר להפקדה התוכניות להקמת הישוב "עמיחי" שבגוש שילה למפוני עמונה.

בנוסף אושר בועדה, בהובלת המשנה ליועמ"ש ארז קמניץ ובדחיפת שרת המשפטים איילת שקד, כי העבודות להקמת הישוב יוכלו להתחיל מיידית, זאת למרות העובדה שתהליך אישור הקמת הישוב טרם הסתיים.

מדובר בשימוש תקדימי בסעיף 34א לחוק תכנון ערים כפרים ובנינים הירדני, שהוא החוק המחייב בענייני תכנון ובניה ביהודה ושומרון.

הסעיף מאפשר בתנאים מסוימים להתחיל בעבודות על פי תוכנית שהופקדה גם אם טרם אושרה, והשימוש שנעשה בו במקרה הנוכחי הוא שימוש תקדימי.

נציין כי על קמניץ נמתחה בשבועות האחרונים ביקורת חריפה מצד גורמים בהתיישבות על כך שבלם את הניסיון לעשות שימוש בהליך עוקף חוק, בצו אלוף, להקמת הישוב עמיחי.

מטה עמונה מסר בתגובה, "אנחנו מברכים על האישור שניתן לעבודות עפר באדמות הישוב. ראוי להדגיש, האישור שניתן יאפשר עבודות עפר בלבד ולא עבודות בניה שיבוצעו רק בסוף הליכי התכנון שיימשכו עוד זמן רב".

"בינתיים אנחנו מבקשים אקמול. מכאן, מהאכסניה בעופרה אנו מבקשים מהיועמ"ש לממשלה ומראש הממשלה לאפשר לנו לעבור לגור בקראוונים באתר מגורים זמני עד שנוכל לעבור לבתי הקבע שבנייתם תסתיים עוד זמן רב", אמרו במטה.