תיבת הספרים ברחובות
תיבת הספרים ברחובותצילום: עירית רחובות

כמדי שבוע, אנו מביאים את חדשות התיירות והשבוע : התיירים הנדיבים ביותר, טנזניה מתקרבת, מלון חדש בכנרת, ארגזי סיפורים, שם חדש למלון ישן.

יש חדש תחת השמש: מלון 'הרלינגטון' על הצוק ליד הים

בשורה לענף התיירות בישראל: מלון 'הולידיי אין' אשקלון עובר לניהול עצמאי של החברה המנהלת אותו בפועל מאז הקמתו. המלון ישנה את שמו ל'הרלינגטון' כשם חברת הניהול.

מדובר במלון האחרון בארץ הנמצא תחת המותג 'הולידיי אין', וכעת כאמור מלון זה נפרד מרשת 'קראון פלאזה' ועובר לניהול עצמאי תוך הקמת מותג חדש. צוות המלון הקיים ימשיך להוביל את המלון וינוהל ישירות על ידי החברה שהקימה ומחזיקה את הנכס לאורך השנים.

כידוע, המבנה העגול הייחודי של המלון ומיקומו השוכן לצידו של אחד החופים היפים בישראל, הפכו את המלון בשנים האחרונות ליעד מבוקש ואטרקטיבי בענף התיירות בישראל. מדי שנה מגיעות למלון משפחות מכל רחבי הארץ וכן אנשי עסקים המתארחים ונהנים מאירוח ונוף ייחודים. במסגרת המעבר לניהול עצמאי, המלון ימשיך לפעול עם הצוות הניהולי המוכר והאדיב ובנוסף יזכה לרענון בנראות המלון, שינוי בהיקף הפעילויות למשפחות, ועוד הפתעות שיחכו לאורחים בתקופת הנופש.

הרלינגטוו
הרלינגטווצילום:יחצ

קו חדש של WIZZ AIR תל אביב-רומניה

חברת התעופה Wizz Air בשיתוף משרד התיירות מתחילה לטוס, על קו חדש תל אביב- טימישוארה אשר ייכנס לתוקף החל מה-30 אוקטובר 2017, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ושישי. לקוחות Wizz Air .

המעוניינים לטוס לעיר זו, יכולים כבר עכשיו להזמין כרטיסים באתר במחירים, החל מ-179 ₪.

טימישוארה היינה העיר השלישית בגודלה ברומניה, אשר נבחרה על ידי האיחוד האירופי השנה כ"עיר התרבות לשנת 2021" וזאת בזכות עושרה התרבותי הכולל בין השאר פסטיבלי רחוב ומוקדי בידור ייחודיים וסצנת לילה תוססת לאורך השנה. בעקבות הכרזת האיחוד מתכננת העיר להרחיב את הצעותיה עם מגוון מוזיאונים, שווקים מקומיים ומרכזי מורשת מרתקים.

ב-2016, קרוב ל-450,000 נוסעים נהנו מהשרות וממחירי Wizz, וממערכת הזמנות ידידותית.

ארגזי סיפורים ברחובות- קח ותן

בתחילת השבוע הבא יונחו כ - 25 ספריות קטנות ומעוצבות עשויות ארגזי עץ בכל רחבי העיר לרווחת התושבים, במסגרת המיזם 'ארגזי סיפורים'.

ארגזי סיפורים הן ספריות רחוב קייציות, קטנות ומעוצבות לשימוש עצמי של תושבי העיר ואורחיה. הן עשויות ארגזי עץ, בדומה לארגזי התפוזים הקשורים לאופייה הייחודי וההיסטורי של העיר רחובות, שהייתה ידועה בענף הפרדסנות המצליח בתחומה, והן יוצרו במיוחד עבור העיר רחובות במפעל שיקום בשרון. בספריות אלו אפשר בכל שעות היממה לעלעל / לקרוא / להשאיל ולהחזיר, את אותו הספר או אחר במקומו.

מחשבה רבה הוקדשה לבחירת מיקומן של הספריות, והן נמצאות בגינות ציבוריות בסמוך לספסל מוצל, או ליד גן משחקים אליו מגיעים ילדים בשעות אחר הצהריים, או בטבורה של עיר ליד חנות התבלינים השכונתית ועוד ועוד.

מפה וכתובות של מיקום הספריות והמפגשים יפורסמו באתר עיריית רחובות ובאתר החברה העירונית.

מלון חדש בכינרת

המלון החדש U" בוטיק כינרת", הינו הראשון שמוקם על שפת הכינרת בעיר טבריה מזה כ- 30 שנה.

אחרי הידיעות על השפל שבו נמצאת הכנרת ( הרום הנמוך ביותר מזה 87 שנים) והשפל בבניית בתי מלון חדשים לחופו של האגם, רשת 'פתאל' השיקה בחודש האחרון, מלון חדש בעיר טבריה U" בוטיק כנרת". המלון החדש הינו הראשון שמוקם על שפת הכינרת בעיר טבריה מזה כ- 30 שנה ומותאם לזוגות ומשפחות ומעניק חווית נופש יוקרתית ומרגיעה.

מיקומו של המלון, בסמוך מאד למרכז העיר מאפשר הליכה רגלית הן לבתי הכנסת השונים ( לא כדאי להחמיץ את בית הכנסת העתיק שבו 3 תפילות מסודרות ביום ואת בית הכנסת רבי חיים אבולפיא) והן למרכזי הקניות ולטיילת.

ראומה לוגסי, מנהלת המלון שהגיע לנהלו מהרודס ים המלח עושה כאן עבודה נפלאה "האורח הוא הדבר החשוב ביותר שיש לנו" היא אומרת ואכן זה מורגש כך.

במלון 59 חדרי בוטיק מעוצבים וגודלם הממוצע כ- 30 מ"ר. המלון, אשר תוכנן ע"י האדריכלים יהודה ויואל פייגין, מתפרס על פני 12 דונמים והוא מחולק למבנה מרכזי ומבנה עגול, כאשר במבנה המרכזי נמצאת מסעדה יוקרתית, ספא המלון וחדר הכושר. המלון מציע בריכה רחבת ידיים ממנה נשקף נוף עוצר נשימה וגישה ישירה לחוף פרטי, מהיחידים שיש בעיר טבריה.

בכל אחד מחדרי המלון במבנה המרכזי יש מרפסת הפונה לכיוון הים, וכמו כן כל החדרים מאובזרים בחדר רחצה מרהיב, חלוקי ספא, נעלי בית, מכונות אספרסו ושלל פינוקים יוקרתיים ובוטיקים. גווני הכחול והתכלת המאפיינים את עיצובו של המלון, עליו אמונים מיכאל אזולאי וארי שאלתיאל, משתלבים בנוף המרהיב של הכנרת, ומשלימים את החוויה שהמלון רוצה לשדר לאורחיו- שלווה ורוגע אינסופי.

חדר האוכל מרווח ומואר, משקיף איך לא? לכנרת והשרות מעולה. רק תשבו ויגישו לכם.

מלון חדש
מלון חדשצילום:קובי פינקלר

שתוף פעולה של ענף התיירות בישראל עם טנזניה

משלחת רמת דרג מטנזניה, בראשות מנכ"ל משרד התיירות של טנזניה, ד"ר אלוייס נזוקי, הגיע השבוע ארצה, במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם ענף התיירות בישראל ולעודד את תנועת התיירות לטנזניה הקסומה והאקזוטית.

טנזניה
טנזניהצילום:יחצ

סוד הקסם של טנזניה: טנזניה, השוכנת במזרח אפריקה, היא גן עדן לאוהבי טבע, עם 12 פארקים לאומיים, 13 שמורות טבע, ו-38 אזורים מוגנים. יש בה מגוון נופי עצום, הכולל הרי געש ופסגות מושלגות, נופי סוואנה, אגמים, ביצות, יערות גשם ועוד. בשטחה של טנזניה (945,087 קמ"ר) נמצאים כמה מהאגמים הגדולים בעולם, בהם אגם ויקטוריה, אגם טנגניקה ואגם ניאסה (מלאווי). לא סתם הפכה טנזניה לאחד היעדים המרכזיים ביותר לישראלים המטיילים באפריקה. טנזניה נחשבת למקום הטוב ביותר בעולם לעשות בו ספארי. יש בה תרבות מיוחדת, אוצרות טבע עשירים, שמורות טבע יפות ומרתקות ואת האי זנזיבר.

נציין שישראלים המבקשים לבקר בטנזניה נדרשים להצטייד בויזה. יש טיסות ישירות מישראל לטנזניה וזנזיבר וזאת במרחק של פחות מ-6 שעות טיסה.

האמריקאים – התיירים הנדיבים ביותר בישראל

האמריקאים הם התיירים הנדיבים בישראל בכל הקשור להשקעה במקומות לינה, כך עולה מניתוח נתוני ההזמנות של אתר הוטלס קומביינד העולמי.

תייר אמריקאי שמבקר בישראל משלם 200 דולר בממוצע ללילה, תיירים בריטים שספגו ירידה בערך הליש"ט משלמים 165 דולר בממוצע, אחריהם התיירים מצרפת וגרמניה שבוחרים חדרים בעלות של 143 דולר בממוצע ואילו התייר הרוסי מסתפק בחדר של 110 דולר בממוצע.

78% מהתיירים שמגיעים לישראל מתעניינים בוחרים בבתי מלון והשאר פונים לאכסניות או דירות נופש. 27% מההזמנות הן ללינה בתל אביב, 20% לאילת, 14% ירושלים, 9% במלונות ים המלח והיתר בשאר אזורי הארץ.