דורש. יעקב אשר
דורש. יעקב אשרפלאש 90

קבינט הדיור אישר לפני ימים אחדים את בניית אלפי יח"ד במתחם כפר סירקין הסמוך לפתח תקווה.

בימים האחרונים הועלתה דרישה כי המתחם ייועד לציבור חרדי המבקש להישאר במחוזות ערי המרכז. בפגישה שקיים ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) בתחילת השבוע עם יו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי והצוות באוצר, הוא הציג הדרישה באופן רשמי.

במהלך דיוני הכנסת אתמול הוא הציג את הדרישה האמורה. "הבקשה שלי – בתחילת השבוע, בפגישה שהייתה לי עם יושב-ראש קבינט הדיור אביגדור יצחקי והצוות, העליתי דרישה, בקשה, וכמובן שהיא בהתחלת הדרך, לקחת את המתחם הזה, כי אנחנו יודעים שבהקשר של בנייה עבור הציבור החרדי, שסובל ממצוקת בנייה קשה".

בדבריו התייחס ח"כ אשר למיקומו המדויק של המתחם המדובר. "הוא חלק המשכי של שכונת גני הדר בפתח תקווה, ממש המשך שלו, שכונה חרדית קיימת. זה נמצא לא רחוק מאלעד, וזה על גבולות העיר. זה לא על פתח תקווה. פתח תקווה היא חלק קטן מהתוכנית הזאת של דרום כפר סירקין".

"לכן אני מבקש שאנשי המקצוע, כשזה עובר לוותמ"ל – מאחר ששכונה חרדית צריך לתכנן מראש בתדריך, ועם פרוגרמות אחרות – לקחת את זה בחשבון למקום לצביון חרדי. זה יכול להיות פתרון טוב, כי גם הציבור החרדי, למרות שהוא ציבור שחלקו הגדול בסוציואקונומי נמוך, יש עדיין גם מעמד ביניים בציבור הזה שרוצה במקומות הביקוש, באזורי הביקוש, באופן יחסית זול".