לדרוש תשובות. גילאון
לדרוש תשובות. גילאוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סיעות מרצ והמחנה הציוני הגישו למזכירות הכנסת את 40 החתימות הדרושות לצורך בקשה לקיים דיון מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה, על ההתפתחויות המדיניות, על רקע ביקור טראמפ והמצב במזרח התיכון.

יו"ר סיעת מרצ, אילן גילאון, אמר עם הגשת החתימות, "בבית הלבן יושב אדם, שעם כל הבעתיות שבו, עדיין מאמין שבין הפלסטינים לישראל יכול וצריך להיות הסדר מדיני על בסיס פתרון שתי המדינות".

"לעומת זאת, בבלפור יושב סרבן שלום, שבגיבוי ממשלה משיחית המשועבדת להנהגת המתנחלים, יעשה כל להטוט אפשרי כדי לחמוק מצעדים מדיניים שיובילו לאיזשהו פתרון ויציעו איזשהו עתיד לחיים כאן. ראוי שהכנסת תתן על כך את הדעת ותדרוש ממנו את התשובות", הוסיף גילאון.

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה, ציינה עם הגשת הבקשה, "ישראל עומדת לפתע בפני נשיא אמריקני שאין לאף אחד ואחת ספק לגבי אהבתו לישראל ומחויבותו אלינו ושטובת ישראל בעיניו היא הדיל האולטימטיבי בין הישראלים לפלשתינים".

לדבריה, "השאלה היא מה רוצה ראש ממשלת ישראל לעשות עם ההזדמנות הנדירה הזאת. אזרחיות ואזרחי ישראל לא יודעות מה מציע לנו ראש הממשלה שלנו, מהי בעיניו טובתה של ישראל. לכן יזמנו את דיון 40 חתימות על מנת לחייב את ראש הממשלה לתת לנו תשובות".