ראשה עתמאנה במהלך הקורס
ראשה עתמאנה במהלך הקורסצילום: משרד החוץ

במשרד החוץ התקיים אמש (רביעי) טקס סיום קורס הצוערים הל"ג בו נטלו חלק 17 דיפלומטים ודיפלומטיות (9 נשים ו-8 גברים).

הצוערים סיימו הכשרה בת שבעה חודשים וייצאו בקרוב למלא שלל תפקידים דיפלומטים ברחבי העולם.

הצוערים עברו הכשרה אינטנסיבית, מעמיקה ומקיפה בתחומים המדיניים, כלכליים, תרבותיים ועוד, באופן שיאפשר להם לייצג את כל פניה של ישראל במקומות בהם נבחרו לשרת.

הצוערת אשר נשאה דברים בשם חברי הקורס בטקס היתה ראשה עתאמנה, הצוערת הערביה המוסלמית הראשונה בקורס אי פעם. ראשה תתחיל בקרוב לכהן בתפקיד המאתגר של דוברת שגרירות ישראל באנקרה, תורכיה.

בבלוג שכתבה באתר משרד החוץ היא סיפרה מה הוביל אותה להשתתף בו. היא סיפרה על דיון שבו הובעה עמדה אנטי-ישראלית באו"ם וכתבה, "אחרי החוויה שלי באו"ם, לא נותר לי אלא להסכים עם המילים של ניקי היילי, שגרירת ארה"ב לאו"ם, ולשאול למה ישראל תמיד נמצאת על המזבח בכל דיון באו"ם במקום לקבל יחס שווה כמו כל מדינה חברה אחרת? או שמא 'כל החיות שוות, אך ישנן חיות ששוות יותר'?".

"היום ההוא באו"ם שגרם לי להתאכזב נואשות דחף אותי לקחת את העניין לידיים, ולנסות לערער ברמת המחשבה אפילו, את ההתנהלות המגמתית של הזירה הבינלאומית נגד ישראל. אבל אני מאמינה בשלום גם כי אני מאמינה שאנשים מסוגלים לחולל שינוי חיובי בעולם, ואני רוצה להיות חלק מהשינוי, והתחלתי בזה שבחרתי להצטרף לקורס הצוערים של משרד החוץ", כתבה עתאמנה.

ראש חטיבת ההדרכה במשרד, אורן אנוליק, סיכם את הקורס ואמר, "זהו יום של סיפוק הן למשרד והן לצוערים ובני משפחותיהם. הם מתחילים היום במסע ארוך, מאתגר ומרתק של קידום האינטרסים של המדינה וייצוגה ברחבי העולם".

"הצוערים קיבלו את הכלים להצלחה ואין לי ספק שיידעו להניף גבוה גבוה את דגל המדינה בכל מקומות השירות, מגואנג׳ו שבסין ועד אסונסיון בירת פראגואי, מניו דלהי ועד יאונדה בירת קמרון", הוסיף אנוליק.