הפגנת חרדים
הפגנת חרדיםערוץ 7

מאבק נציגי מועצות גדולי התורה החרדיות בישראל נגד העצרת על 'גזירת הגיוס' שצפויה להתקיים היום (ראשון) בארה"ב - נשא פירות. רובה של יהדות ארה"ב החרדית תדיר רגליה מהכינוס.

אדמו"רים חסידיים ורבנים ליטאיים רבים צפויים שלא להשתתף בעצרת לאחר שהוברר להם מעל לכל ספק כי עם תיקון חוק הגיוס שחוקק בתקופת יאיר לפיד - אין כיום 'גזירת גיוס' על תלמידי הישיבות החרדיות ומוענקת להם האפשרות לשמר את מעמד בן הישיבה באמצעות התייצבות ראשונה בלשכות הגיוס והסדרת מעמדם.

הפתעה נרשמה כאשר התברר שהפלג המרכזי של חסידות סאטמר, בראשות רבי אהרן טייטלבוים, צפוי אף הוא להחרים את העצרת.

מי שבכל זאת צפוי ליטול חלק בעצרת הם הפלג השני בחסידות סאטמר בראשות אחיו הצעיר של האדמו"ר, וציבור ליטאי המזוהה עם אנשי 'הפלג הירושלמי' בישראל.

במכתב שפורסם הבוקר בביטאון 'הפלס' המזוהה עם 'הפלג הירושלמי' קורא הרב אוירבאך להשתתף בכנס בארה"ב.

"הנני בכל לב לברך ולחזק את האסיפה הגדולה והנשגבה להצלת התורה והיהדות על ידי אחב"י היראים ובני התורה אשר באמריקה המתאספים להקהל ולעמוד על נפשנו כחומה בצורה כנגד גזירות השמד אשר מבקשים תועים לעקור את הכל, לא תקום ולא תהיה".

עוד הוסיף, "ומצוה וחובה גדולה לכל אשר יראת ד' בלבבו להשתתף באסיפה החשובה הזאת. זאת התורה לא תהיה מוחלפת והיא חיינו ואורך ימינו. ולא ננוח ולא נשקוט עד אשר בעז"ה יתבטלו כל גזירות הקשות, ובמהרה תימלא הארץ דעה את ד'".