אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"אעודד קרני, מנהלת הליגה

משטרת ישראל נגד הכדורסל הישראלי. יממה לפני פתיחת אירוע הפיינל-פור של ליגת העל בכדורסל, נתקלים אוהדי כדורסל באטימות מצידה של משטרת ישראל.

כזכור, מחר (שני) יתקיימו משחקי חצי גמר הפיינל-פור בהיכל מנורה מבטחים שבתל אביב, במהלכן ישחקו האלופה מכבי ראשון לציון מול סגניתה הפועל ירושלים, ומכבי תל אביב מול מכבי חיפה.

אוהדי מכבי ת"א, חברי ארגון האוהדים GATE 7, הגיעו היום לארגן את האולם עם תפאורה וציוד לקראת משחקה של קבוצתם מחר, ונתקלו בסירובה של משטרת ישראל להכניס את אביזרי העידוד והתפאורה.

בחשבון הפייסבוק שלהם כתבו חברי ארגון האוהדים התל אביבים, כי "במקום להתכונן למשחק מחר אנחנו נאלצים לכתוב את ההודעה הבאה: ערב משחקי חצי גמר הפיינל פור והמשטרה לא מאשרת הכנסת תופים ותפאורות להיכל ליציעים מהם נעודד".

לדברי ראשי הארגון, אין כל סיבה נראית לעין לאיסור ולא נאמר להם אף אחת כזו שביקשו לדעת מהשוטרים שבמקום.

"לא ברורה לנו החלטה ביזיונית כזו, בלי שום סיבה ובלי שום אירוע חריג בשנים האחרונות שיצדיק אותה", כתבו ראשי הארגון שהוסיפו כי "לא ברור לנו איך מתנהלות הישיבות בין מנהלת הליגה בכדורסל למשטרה".

"לא ברור לנו למה אף אחד לא מגן על אינטרס הקבוצות שיזכו לעידוד. לא ברור לנו למה אף אחד לא מגן על זכויות האוהדים שעמלו ימים על הכנת דגלי פריסה ושלטים כתפאורות למשחק.
ובעיקר, לא ברור למה מפקד תחנת שכונות מחליט ביום בהיר אחד לשנות הסדרים שעובדים כבר שנים ולמה המנהלת נותנת לזה יד".

בארגון האוהדים אמרו כי "בכל פיינל פור ומשחק גביע שהיו בשנים האחרונות, עודדנו מהאולם התחתון עם ציוד מלא: תופים, דגלים, דגלי פריסה ועוד, וללא שום אירועים אלימים או בעיות כאלה ואחרות".

ממנהלת ליגת העל בכדורסל נמסר כי ההחלטה לאסור הכנסת אביזרי העידוד הינה החלטת משטרת ישראל בלבד. "המנהלת קיבלה הנחייה ממפקד תחנת שכונות ופועלת לפי הנחיות משטרת ישראל".