זעם בקהילה היהודית. איטליה
זעם בקהילה היהודית. איטליהצילום: רויטרס

מאמר שראה אור לפני ימים אחדים בעיתון האיטלקי 'לה ווריטה' הצליח להכעיס את הקהילה היהודית המקומית.

המאמר, שנשא את הכותרת 'משפחת רוטשילד - הבנקאים של המלכים שנטשו את מקרון', דן בבנקאים בני משפחת רוטשילד לאורך השנים ושזר תיאוריות קונספירציה ואלמנטים של אנטישמיות שנלקחו מהארכיון האנטישמי בסגנון המאה התשע עשרה.

"משפחת רוטשילד מחזיקה את מושכות הכלכלה הגלובאלית יותר מ־ 200 שנה ושגשגה מאז ומתמיד, גם ובעיקר במהלך מלחמות ואירועים רוויים בדם", טען מחבר המאמר, פאולו סבסטיאני שהוסיף כי "כאשר הדם זורם ברחובות זה הזמן לרכוש".

לדבריו, משפחת רוטשילד מחזיקה במטבע של כל מדינות העולם, בפדרל ריזרב האמריקאי והבנק המרכזי האירופי, בנשיא ארה"ב טראמפ ובנשיא צרפת מקרון אשר בבחירתו לארמון האליזה שיחקה לטענתו תפקיד מרכזי "חבורת רוטשילד-סורוס-גולדמן-זקס". גם הגנרל דה גול, ג'ורג' פומפידו או ממלכת איטליה היו לטענתו "יצירי כפה" של משפחת רוטשילד, אשר שולטת בכל מדינות העולם.

ארגונים יהודים באיטליה הביעו מחאתם החריפה במיוחד בשל העובדה שזו אינה הפעם הראשונה שהעיתון מפרסם מאמרים נגד העם היהודי ונציגיו ולמרות שבעבר כבר התריעו על כך העיתון ממשיך בשלו.

כזכור, רק לפני חודשיים שלח מכון ויזנטל מחאה לחברת אמזון לאחר שהחברה קידמה את מכירתו של הספר 'הרוטשילדים: המשפחה ששולטת על העולם'. בעקבות הלחץ הכבד הספר ירד מהמדפים בחלק ממדינות אירופה.