ח"כ סבטלובה
ח"כ סבטלובהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) מותחת ביקורת על כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את חוק העמותות כך שייאסור לחלוטין תרומות ממדינות זרות לעמותות בישראל.

״אציע למי שחמאה מרוחה על ראשו בצורת שופר יומי וספונסרים שונים ומשונים, חלקם עבריינים בינלאומיים, שלא יציע חוקים בזויים והזויים המבקשים להטיל מום בדמוקרטיה הישראלית", תקפה סבטלובה.

לדבריה, ''הצעת החוק הזו חושפת את השקרים שסיפרו לנו בפעם הקודמת ששינו את חוק העמותות: לא הגברת השקיפות, רדיפה פוליטית. לא דאגה לשמה של ישראל, שיעבוד שלה לאלו שמבקשים להסתיר מאיתנו את המציאות - ומלחמת חורמה המזכירה מדינות חשוכות באלו שמבקשים לחשוף אותה בפנינו״.

כאמור, ראש הממשלה נתניהו הודיע בישיבת ראשי סיעות הקואליציה כי בכוונתו ליזום הצעת חוק שתאסור לחלוטין תרומות ממדינות זרות לעמותות בישראל. לדברי נתניהו, "חוק העמותות" שכבר אושר בכנסת הוא חוק חלש מידי, כלשונו, ויש לשנותו.

מנכ"ל תנועת 'אם תרצו' מתן פלג, מסר בתגובה, "אנו מברכים את ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו על החלטתו שלא להסתפק בחוק העמותות הקיים ולהתאימו לאתגרים הפנימיים העומדים בפתחה של מדינת ישראל".

לדבריו, "חוק זה הוא חיוני וקריטי ונועד להגן על הדמוקרטיה הישראלית מפני התערבות מדינית זרה בענייניה הפנימיים. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית יציבה ולא רפובליקת בננות. הזלזול והפגיעה בריבונות הישראלית מצד הארגונים השתולים חייבת להיפסק".

"חוק זה ישמור על יציבותה של הדמוקרטיה בישראל ויגן על חיילי צה"ל מפני רדיפות של ארגוני דה-לגיטימציה מהניסיון להציגם כפושעי מלחמה. אנו סומכים על הממשלה שתשלים את החקיקה החדשה בהקדם ותימנע התערבות לא דמוקרטית של מדינות זרות", הוסיף פלג.