פייסבוק
פייסבוקThinkstock

בית משפט נגד טרור בפקיסטן דן למוות אזרח בן 30 בשם טאימור ראזה, לאחר שקבע כי העליב את הנביא מוחמד ואת נשותיו בפוסט בפייסבוק.

ראזה, שמשתייך למיעוט השיעי במדינה, נעצר בשנה שעברה לאחר שניהל ויכוח מקוון בנושא האיסלם עם אדם שהתברר אחר כך כי הוא סוכן של המחלקה למלחמה בטרור.

סנגורו של ראזה, פידה חוסיין ראנה, מסר כי לקוחו הואשם תחילה רק באמירות מעליבות נגד דמויות אחרות באיסלם – עבירה שהעונש המרבי עליה הוא שתי שנות מאסר. ואולם, אישומים לגבי "מעשים מעליבים כלפי הנביא מוחמד" נוספו מאוחר יותר, בכדי לוודא שיקבל את העונש המירבי. המשפט התנהל בבהוולפור, כ-480 ק"מ דרומית ללאהור.

רשת פוקס ניוז מסרה כי זו הפעם הראשונה בה אדם נידון למוות בפקיסטן בשל התבטאויות ברשת חברתית. ואולם, מכיוון שהמשפט התנהל בבית המשפט נגד הטרור, הוא רשאי להגיש ערעור על גזר הדין לבית המשפט הגבוה, ואז לבית המשפט העליון.

עם זאת, פעילי זכויות אדם הביעו "דאגות עמוקות" לפיהן המקרה של ראזה מסמן את תחילתה של מגמה להעניש אזרחים רבים בגלל הודעות ברשתות החברתיות. השלטון בפקיסטן החל באחרונה להחמיר מאוד במקרים של האשמות לגבי כפירה בדת. לפחות 15 פקיסטנים נעצרו בגין כפירה ע"י המחלקה למלחמה בטרור. ארבעה אחרים נדונו למוות בגין העבירה בשנת 2016 בלבד.