יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: דוברות

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, השתתף בכנס השדולה לחזון מדיני לרצועת עזה שערך ח"כ חיים ילין (יש עתיד) במשכן הכנסת, בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ.

לפיד אמר כי מיד לאחר מבצע צוק איתן פספסה ישראל את ההזדמנות לפירוז הרצועה מטרור, "מיד אחרי צוק איתן סברתי ואמרתי שישראל צריכה ללכת מול עזה למהלך גדול של שיקום תמורת פירוז מנשק. היה לנו שם חלון הזדמנויות, בעיקר סביב כינוס ועידת התורמות בקהיר.

"מסיבות פוליטיות, הממשלה לא ניסתה אז להרים את הכפפה", טען לפיד, ''התוצאה הייתה שוועידת התורמות החליטה להזרים לשיקום עזה יותר מחמישה מיליארד דולר בלי שהיה לנו מזה שום רווח מדיני או בטחוני. אני לא רוצה לעסוק בעבר, אבל אנחנו צריכים ללמוד ממנו. לא לעשות שום דבר זו החלטה, וזו בדרך כלל החלטה רעה. ישראל צריכה ליזום, אחרת הצד השני יוזם".

יו"ר 'יש עתיד' הדגיש כי ישראל צריכה לפעול להרחקת סבב הלחימה הבא, ''ישראל לא רוצה לכבוש את עזה. יותר מזה, יש לישראל אינטרס מובהק לשפר את חיי האוכלוסייה האזרחית בעזה. גם מסיבות הומניטריות, וגם מפני שזה מרחיק את סבב הלחימה הבא.

''אני כן חושב ששיפור התנאים ישפר את הביטחון וישפר גם את היכולת שלנו לקדם את החזרתם של הדר גולדין ואורון שאול, ואת שחרורו של אברה מנגיסטו משבי החמאס", הוסיף ח"כ לפיד.