"זקוקים ליותר מועמדים לשפיטה"חזקי ברוך

חברת הוועדה למינוי שופטים, ח"כ נורית קורן (הליכוד) מתייחסת בראיון לערוץ 7 לבחירת הוועדה היום של שופטים חדשים ומשנה לנשיאה בבית המשפט העליון.

"הועדה לבחירת שופטים התכנסה במשך קרוב לארבע שעות - והשקענו מאמץ רב על מנת להוריד את הלחץ בבתי המשפט. יש צורך בעוד תקנים. אני קוראת מכאן לעורכי דין שמתעסקים בדיני עבודה להגיש מועמדות, כדי שיהיו יותר מועמדים לשפיטה. הלחץ בבית הדין לעבודה גבוה. חשוב מאוד שבמחוז דרום יגישו מועמדות לבית המשפט באילת", אומרת קורן.

"היום גם נבחר שופט נוסף לבית הדין הארצי לעבודה, מדובר בתפקיד חשוב מאוד, בעל השפעה רבה על ענייני העבודה והכלכלה במדינה ובעניין יחסי עובד מעביד", הוסיפה חברת הכנסת.

לדבריה, "מינינו גם משנה לנשיאה נאור, שהוא השופט ג׳ובראן מהמגזר הערבי, ומייצג את המדינה בכבוד. לא היה ראוי יותר ממנו לתפקיד. השופט ג׳ובראן הסכים לקבל את התואר מבלי להעלות את שכרו".

קורן התייחס גם למאבק על שיטת הסניורטי, בה נבחר השופט הותיק יותר לנשיא בית המשפט העליון. "נושא הסניורטי לא עלה והוא יעלה בכינוס הבא של הועדה בעוד חודש. עדיין אין הסכמות וזה דיון עקרוני. יגיעו לוועדה אנשים שיציגו את שתי הדעות - בעד ונגד שיטת הסניורטי. אני מתנגדת לה".