ח"כ דיכטר לח"כ הערבי: "שכח מזה"

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) להאריך בשנה את תוקף צו האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה) ברוב של 57 מול 16 מתנגדים.

יו''ר הועדה המשותפת שבחנה את הנושא, ח''כ אבי דיכטר (הליכוד), אמר כי ''היו תקופות שבהן לא הייתה בעיה. מישהו זוכר פה שלרצועת עזה לא היה מחסום? ב-1982, אחרי הסכם השלום עם מצרים, יכולת לנסוע ברכב מראש הנקרה עד לאל עריש בלי לראות מחסום.

"אבל ב-1984, מחבלים שפלים חטפו אוטובוס - קו 300, כדי לנהל משא ומתן על שחרור מחבלים מהכלא. ואז שמו מחסום בכניסה לרצועת עזה", סיפר דיכטר.

לדבריו, כשעוסקים בסוגיית ביטחון יש לבדוק האם חקיקה היא באמת הכרחית, ''העובדות תומכות בהשארת החוק הזה לשנה נוספת. אבל לבוא ולומר שמצב הביטחון השתנה וגר זאב עם כבש ואפשר לפתוח את הכל? לצערי לא. כשאתה רוצה להגן, אתה מגן בכל דרך שהחוק מאפשר לך".

במהלך הדיון, התייחס ח''כ טלב עבו עראר לקריאתו של ניצב יורם הלוי, מפקד משטרת ירושלים, לעלות להר הבית. אבו עראר אמר כי ''החוק הזה וחוקים אחרים גזעניים היו סיבה לאינתיפאדה שפרצה בארץ הזאת, להתקוממות. וגם בנוסף לחקיקה הגזענית הזו גם המדיניות הננקטת נגד מסגד אל-אקצה.

"מסגד אל-אקצה, אני מודיע לכולם – ימין, שמאל, מרכז, לכל היהודים כאן ובעולם – מסגד אל-אקצה אך ורק למוסלמים. אין לאף יהודי זכות במסגד אל-אקצה. אפילו סנטימטר אחד. אפילו להיכנס לשם אין להם זכות. ואני מתפלא מאוד מאדם שמייצג את המדינה בצורה אחראית, מפקד מחוז ירושלים, שהוא אומר 'אני קורא ליהודים לעלות למסגד אל-אקצה'. אל-אקצה הוא לא שלך ולא של מי שמינה אותך. מסגד אל-אקצה הוא רק למוסלמים, כאן ובעולם בכלל''.

ח''כ דיכטר השיב לו ואמר, ''אני מודה שבנאומים קלטתי משהו שאני אומר לעצמנו, שראוי שידליק לא נורית אדומה ולא נורה אדומה, אלא פרוז'קטור אדום, גדול וברור. לא הצלחתי להבין איך ח''כ טאלב אבו עראר הבין את הקריאה של ניצב הלוי שקרא ליהודים לעלות להר הבית, וחבר הכנסת אמר שלא יעלו יהודים לאל אקצא.

''אדוני היו''ר, זו אמירה שמי שמכיר את הרגישויות בהר הבית, יודע בדיוק למה התכוון. הניסיון לקחת את הר הבית ולכנות אותו אל אקצא, לא יעבור לא אותי ולא את מדינת ישראל. אל חראם א – שריף – הר הבית הוא לא אקצא!

''אני מכיר את הטקטיקה הזו. המטרה שלכם היא לקחת את השם 'אל אקצא' ולשים אותו על כל הר הבית, כדי להפוך אותו להיות כמו מכה ומדינה. משום שמי שרשאי להיכנס למכה ומדינה הוא רק מוסלמי. שלט הכניסה אומר 'למוסלמים בלבד' – וכל האחרים ימינה. המהלך הזה ח''כ אבו עראר, לנסות לשים את השלט 'אל אקצא' על כל הר הבית – שכח מזה!''.