אלכסיי נבאלני
אלכסיי נבאלניצילום: רויטרס

בית המשפט במוסקבה גזר 30 ימי מאסר בפועל על אלכסיי נבאלני, הבלוגר המפורסם המוביל את ההפגנות נגד פוטין.

נבאלני נעצר ביום שני בעת שעשה את דרכו להפגנה שהתקיימה במוסקבה נגד משטרו של הנשיא פוטין. ההפגנה במוסקבה היתה אחת מבין עשרות הפגנות שאירגנה האופוזיציה הרוסית בערים הגדולות ברחבי רוסיה, במחאה על מדיניותו של פוטין.

יחד עם נבאלני נעצרו עוד 800 מפגינים במוסקבה לאחר עימותים עם המשטרה המקומית, בעוד מאות מפגינים אחרים נעצרו בערים אחרות ברוסיה. בסנט פטרסבורג הכניסה המשטרה 500 מפגינים לתוך אוטובוסים משטרתיים לאחר שהפגנה המונית בה לקחו חלק עשרת אלפים בני אדם התלקחה לעימותים אלימים עם המשטרה.

בית המשפט במוסקבה הרשיע את נבאלני בסיוע לארגון הפגנות לא חוקיות, והשופטים גזרו עליו 30 ימי מאסר בפועל. אשתו של נבאלני, יוליה, סיפרה לכלי התקשורת ברוסיה כי "בעלי נעצר בפתח הבית כחצי שעה לפני תחילת ההפגנה".

מיכאיל פדוטוב, נשיא מועצת זכויות האדם של הקרמלין, אמר כי עונשו של נבאלני הוא סביר, מאחר וקריאתו לקיים הפגנות במרכז מוסקבה היו "בלתי מועילות לחלוטין",לדבריו.

המספר הגבוה של העצורים הביא אף להתייחסות לא שגרתית מצד הבית הלבן להפגנות נגד פוטין. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, קרא לשלטונות הרוסיים לשחרר את מרבית המפגינים שנעצרו. "אנו קוראים לרוסיה לשחרר את כל המפגינים שהביעו מחאה בדרכי שלום", אמר ספייסר.

זו הפעם השנייה בחודשים האחרונים בה נבאלני נידון לעונש מאסר בפועל על ארגון מחאות כנגד פוטין. בחודש מרץ האחרון נגזרו עליו 15 ימי מאסר בפועל לאחר שבית המשפט הרשיע אותו באי ציות להוראת שוטר במהלך הפגנה.

נבאלני, הנחשב לאחד מיריביו המרים של פוטין וכבר עמד בפני כתב אישום חמור על הלבנת הון והעלמת מס, כבר הודיע כי הוא מתכוון להתמודד על נשיאות רוסיה מול פוטין בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה.