נחמיאס ורבין
נחמיאס ורביןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברי הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) ויהודה גליק (ליכוד) שלחו מכתב לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו על מנת שתתערב במשבר במחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה ובקריאה לפתיחת מחלקה בבית החולים שערי צדק.

"גב׳ נתניהו, פניה זו אינה נעשית בקלות דעת והיא נסמכת על מעורבותך במשברים בעבר ועל הדאגה שברור לנו שאת חולקת עימנו לכל ילדי ישראל, אשר בריאותם בסכנה והם אינם מטופלים כיאות", כתבו הח"כים.

''כאמור, יש 40 מומחים בארץ; כלומר נכון לעכשיו יש 6 מומחים היושבים בביתם (וכאמור אין לנו רצון להיכנס בעת הזאת לשאלה כיצד הם התנהלו תוך כדי המשבר - העובדה היא שהם אינם שם), 16 אחוז מכח האדם המומחה בארץ, אשר במקום לטפל בילדים חולי סרטן, פשוט אינו מנוצל''.

חברי הכנסת טוענים יותר מכך, ''כדי להכשיר רופאים בעלי המומחיות הזאת לוקח 16 שנים בערך - כלומר כל שנות הניסיון המצטברות של הרופאים הללו, אשר בית הדין לעבודה קבע כי התפטרותם אישית וחוקית, יושבות באפס מעשה כרגע.

''חה״כ נחמיאס ורבין מלווה את המשבר מזה חצי שנה ומכירה מקרוב את ההורים והילדים באופן אישי, כמו גם את הרופאים המתפטרים וניסתה להוביל מהלכים בתוך הכנסת ומחוצה לה כדי להושיב את כל הצדדים לשולחן הגישור . חה״כ גליק אשר ביקר במחלקה המאולתרת בגן סאקר, נזעק אף הוא לנוכח המשבר והתחושה כי ההורים והילדים נותרו לבדם במאבק''.

לדבריהם, אין מנוס מפתיחת מחלקה חדשה בשערי צדק. ''אנחנו סבורים כי לא ניתן עוד לתת לדברים להתנהל כפי שהם ולהותיר את הילדים בירושלים, למעשה, ללא פתרון טיפולי אמיתי. יותר מכך, זה פשוט בלתי נסבל.

''פניה זו אינה נכתבת בקלות ראש, אולם אין אנו רואים מוצא אחר מלבד נסייון התערבות מצידך על מנת להביא לסיום המשבר. הילדים בגן סאקר לא יכולים להיות 'שקופים' במערכת הבריאות ואין זה מתקבל על הדעת שהדבר לא יבוא על פתרונו ובאופן מיידי'', הוסיפו גליק ונחמיאס-ורבין.

יהודה גליק
יהודה גליקצילום: Yonatan Sindel/Flash90