העיר עזה
העיר עזהצילום: OneArmedMan

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר אחר הצהריים (שלישי) כי החלטת הקבינט לצמצם את הזרמת החשמל לרצועת עזה, נובעת מסכסוכים פנימיים בין הפלגים הפלסטיניים.

"ביממה האחרונה שמעתי הסברים שגויים ביחס לנושא החשמל בעזה וצריך להבין - מדובר בוויכוח בין הרשות הפלסטינית לבין החמאס. החמאס דורש שהרשות תממן את החשמל והרשות הפלסטינית מסרבת לשלם. זה נושא לוויכוח פלסטיני פנימי".

"בכל מקרה אני מבקש להבהיר לישראל אין שום עניין בהסלמה וכל פרשנות אחרת היא שגויה. יש לנו עניין בביטחון והמדיניות שלנו ברורה בנושא ביטחון והיא לא משתנה", דברי נתניהו.

בחמאס כינו ביממה האחרונה את ההחלטה "חמורה" וטענו כי היא עלולה להביא להתדרדרות חמורה במצב הביטחוני.

"מי שנושא באחריות להחלטה הזו הוא האויב הישראלי המטיל מצור על רצועת עזה ויו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס אשר משתף פעולה עם הכיבוש בתפקיד הבלתי מוסרי והבלתי אחראי הזה", אמר אחד מדוברי הארגון.

מנגד, יוסוף אל-מחמוד, הדובר הרשמי של הממשלה הפלסטינית ברמאללה, הטיל על חמאס, השליטה בפועל ברצועת עזה, את האחריות על משבר החשמל.

בהודעה שפירסם אמר מחמוד, כי הרשות השלטונית של חמאס, שהשתלטה בהפיכה צבאית על רצועת עזה בקיץ 2017, גובה מזה עשור כספים מהתושבים בגין השימוש בחשמל - ואולם כספים אלה אינם מועברים לאוצר הרשות הפלסטינית ברמאללה.

מחמוד ציין, כי חמאס סומך על כך שהרשות הפלסטינית תמשיך בכל מקרה לשלם את ההוצאות הכרוכות באספקת החשמל לרצועת עזה, ומשום כך הוא סירב להגיע להסכם פיוס שיביא קץ לשסע בזירה הפלסטינית.