המפכ"ל אלשיך
המפכ"ל אלשיךצילום: דוברות המשטרה

בשנת 2016 חלה ירידה משמעותית במספר השוטרות המתלוננות על הטרדה מינית במשטרה, ביחס לשנה הקודמת.

הדיון התברר במהלך דיון של הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) שעסק בנושא ההטרדות המיניות במשטרה.

בראשית הדיון דיבר אורי כרמל, מנהל המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, על הטיפול בסוגיית ההטרדות המיניות והציג נתונים הנוגעים להיקף התלונות ואופן סיום הטיפול, תוך אבחנה בין תלונות של שוטרות ותלונות של אזרחיות נגד שוטרים.

"בשנים האחרונות פעלה מח"ש בנחישות בכל הנושא של הטרדות מיניות וניצול מרות. בין היתר, במהלך אכיפה חסר תקדים במסגרתו נחקרו והועמדו לדין פלילי או משמעתי קצינים בכירים – כמו גם זוטרים - בגין חשד לביצוע עבירות מין וחשדות לעבירות מתחום טוהר המידות, תוך פגיעה בשוטרות כפיפות ובאזרחיות שמגיעות למשטרה לקבל שירות", אמר כרמל.

ביחס לנתונים ולפיהם חלה ירידה במספר התלונות שהגישו שוטרות, כרמלי אמר כי "נתוני מח"ש משקפים מאבק עיקש, עקבי ומתמשך שתכליתו להרתיע ולעקור תופעות פסולות במשטרה ולחשוף עבירות פליליות שמבוצעות על ידי שוטרים".

בנוגע לירידה במספר תלונות השוטרות אמר כרמלי כי "ברור שהתהליך שבו מח"ש פיצח תיקים יצר מומנטום, קיבלנו דיווחים רבים באותה תקופה ואחר כך ישנה ירידה למה שהיה קודם. לגבי אזרחיות לא הייתה השפעה, ישנה מגמת עליה מתונה ויציבה".