הרב אהרן אברמן, יו"ר לב מלכה
הרב אהרן אברמן, יו"ר לב מלכהצילום: יח"צ

הוועדה המייעצת לנשיא המדינה ראובן ריבלין החליטה לבחור בארגון 'לב מלכה' שבראשות הרב אהרן אברמן כאחד משנים עשר הזוכים לשנה זו באות הנשיא

טקס הענקת האות צפוי להתקיים בעוד מספר שבועות בבית נשיא המדינה בירושלים.

מטרת האות, אומרים בסביבת הנשיא, לעודד פעילות התנדבותית מתוך הערכה שהיא מחזקת את המרקם החברתי, משפרת את מצבם של פרטים, נעזרים כעוזרים, ותורמת לגיבוש לאומי על בסיס אנושי והומני. האות מבטא את שאיפתו של נשיא המדינה לטיפוח ערכים של מעורבות חברתית, נתינה למען הזולת, אחריות הדדית ואהבת האדם והארץ בקרב תושבי המדינה.

ארגון 'לב מלכה' הוקם לפני כשלושים שנה ומפעיל מערך של כעשרה אמבולנסים, חמש מאות מתנדבים- יהודים, ערבים, חרדים, חילונים ודתיים לאומיים המקדישים יחדיו אלפי שעות מידי חודש בחודשו ללא קבלת שכר או תמורה.

הפעילות המרכזית של 'לב מלכה' הינו ארגון מחנות הנופש לילדים חולי סרטן. מחנות הבראה ונופש לילדים חולי סרטן מתקיימים בכל חודש מחודשי שנה, כאשר בכל פעם מצטרפת קבוצה אחרת בשכבת גיל שונה.

"המטרה העיקרית בהוצאת הילדים אל המחנות, היא להעניק לילדים היקרים הללו הפוגה מרגיעה משגרת הטיפולים הקשה ולהעלות על פניהם חיוך, אשר ייתן להם את הרצון והכוח להילחם במחלה", אומרים בארגון.