אבי רואה: אין הקפאהאלירן אהרון

יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת מטה בנימין, אבי רואה, דוחה בראיון לערוץ 7 את הטענות לפיהן יש הקפאה ביהודה ושומרון.

"לדעתי אין הקפאה. אחרי 8 שנים שאובמה עמד לנו על הראש ואמר לנו, 'אפילו לא לבנה אחת' - עכשיו יש ממשל חדש וכולנו חווינו את הביקור של הנשיא החדש - לכן יש ציפייה שהכול ייפתח".

"היו תקלות טכניות במנהל האזרחי בנושא ההתיישבות. ראש הממשלה הסתכל לנו בעיניים והסביר שהוא רוצה להתנהל, בחכמה מכיוון שהממשל האמריקני מושפע בנושא הזה ואנחנו רוצים להתנהל בעדינות".

ומה לגבי עמונה? נראה שהכל מתרחש לאט.

"זה לא משהו של כאן ועכשיו. לא מדובר בעוד גבעה עם קרוואנים. יש יישוב חדש שנקרא עמיחי. מבחינתי אני אומר כאן, בקול צלול, התהליך מתקדם בקצב ראוי. זה לוקח זמן, אבל אני לא מרגיש שדברים תקועים. הסטטוס היום הוא שהיישוב הזה הולך לקום".

רואה מוסיף שהוא אינו חושש יתר על המדינה מהרצון של האמריקנים להניע תהליך מדיני.

"אנחנו חמישים שנה בתהליך מדיני. ראשי ממשלה ונשיאים באים והולכים. התפקיד שלנו כראשי ההתיישבות הוא לדאוג להתיישבות. יש נשיא שרוצה למצוא פתרונות לסכסוך - ואני אומר שזה קשקוש בלבוש - אבל הנשיא רוצה לנסות ואנחנו לא יכולים להגיד לו לא לנסות. עם זאת חשוב שנאמר את מה שיש לנו לומר".

ומה לגבי 300 יחידות הדיור בבית אל? זו הבטחה של נתניהו שלא קוימה.

"היה סיכום מול ראש הממשלה - שעל כל עשרה בתים יקומו 30. לצערי זה לא קורה. לכן ידידי, ראש המועצה שי אלון, החליט לעשות מעשה. הוא לא יכול לשבת יותר וזכות המחאה עומדת לו - ואנחנו תומכים בזכות הזו. סוכמו דברים ולא קוימו. זה לא קשור להקפאה - אם סוכם משהו צריך לקיים אותו".

"כרגע מי שיוצא למאבק זה ראש המועצה של בית אל, שי אלון. אנחנו מחזקים אותו, לא רק באמירה, וגם נבוא ונחזק אותו במאהל שהוא יקים, ונתמוך במה שאפשר לתמוך. אני מקווה שראש הממשלה ימצא את הפתרון, כי לצערנו בבית אל אין בנייה - וזה פוגע באופן קשה מאוד ביישוב".

שמעת את דבריו של ח"כ משה גפני מיהדות התורה שאמר כי הפלסטינים היו כאן לפנינו?

"שמעתי שהוא גם אמר שלא הבינו אותו. זו אמירה אומללה, במיוחד ממישהו שהוא בן תורה. אם הוא מודה שזו היתה טעות, אז מודה ועוזב ירוחם. זו אמירה שנאמרה אתמול ומחר אף אחד לא יזכור אותה".