הרבנית ד"ר לאה ויזל
הרבנית ד"ר לאה ויזלצילום: באדיבות המצולמת

ספר מומלץ:

אהבתי עד מאוד את 'ותכתבו: אהובתנו' של אמונה אלון. משהו מחובר לחיים, ליחד וללבד, לעבר ולהווה מאוד דיבר אליי. עוד ספר שאהבתי הוא 'וודקה ולחם' של מירה מגן. סופרת מצוינת. תוכן שקשור ליחסים בינאישיים, שפה נפלאה ותיאורים עדינים.

סרט מומלץ:

'ישמח חתני' וגם 'גט'. שניהם קשורים לנשים ולחברה דתית. אחד קליל ואחד כבד. שניהם מעוררים מחשבה. כל כך רציתי לראות 'ישמח חתני' ולא ידעתי עם מי, אז ארגנתי ערב נשים עם פאנל לאחריו בהשתתפות היוצרת. להפתעתי, הכרטיסים אזלו בתוך שבוע.

שלושת השירים בעברית בפלייליסט שלך:

"הנני בידך" - תזכורת שלא להגיע ל"כוחי ועוצם ידי". "א‑לי אתה ואודך" בביצוע של רמי קליינשטיין. באמת יש לי ב"ה כל כך הרבה על מה להודות. זו ממש חובה ראשונית להכיר טובה. וזה שיר שאמי ז"ל מאוד אהבה. אוהבת גם את "מה שהלב בחר" של קובי אפללו. מאז ששמעתי את מאיה מורנו מבצעת אותו עם רוחמה בן יוסף זה דבק בי. מתחבר לי תמיד להקשר של מאיה מורנו, כשהיא מספרת על האופן שבו נישאה בשנית אחרי כל מה שעברה. מתוך זה אני מתחילה להבין קצת מהי אהבה אמיתית ומהי בחירה מחודשת, מדי יום, בבן הזוג.

למי היית מפנה תקציב של מיליון דולר בתחום התרבות?

למרכז ללימודי משפחה במכללת אורות ישראל - 'משפחה במרכז'. הייתי משקיעה בתרבות איכותית למשפחה, ברמה גבוהה, נקייה ואטרקטיבית גם במחיריה. בעיקר לתושבי פתח תקווה והשומרון, סביבת אלקנה.

הבילוי המועדף עלייך:

לצאת עם חברים. מקפידה להכניס בלו"ז הצפוף של העבודה. העבודה שואבת כוחות גוף ונפש, ולשמחתי גם דורשת המון חשיבה ויצירתיות. לכן מחפשת בילוי קליל. לקחת פסק זמן ולא לחשוב.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאת חברה בה:

פורום הנשים של הבית היהודי - צוות היגוי, וגם 'צנחנים וכל הנספחים', שזו קבוצה משפחתית פנימית שנמצאים בה בני הצנחן בהווה ואבי הצנחן בעבר.

דמות נשית מהמקורות שהיית רוצה לפגוש:

ברוריה אשת רבי מאיר. דמות מרתקת. הייתי שמחה לשמוע ממנה על מקומה בתוך השיח הבית-מדרשי ובכלל. למדנית בתקופה שלא יכלו לחלום בה על מדרשות לנשים. וגם מרים אחות משה שעשתה המון צעדים שחוללו גאולה עוד מהיותה ילדה צעירה. הצליחה להניע מהלכים אדירים בשקט ולא בקדמת הבמה.

דמות תורנית-חינוכית שמשמשת לך כמודל:

הרב יורם צוהר מתקופת האולפנה. מחנך אמיתי. מסור, יצירתי וקשוב. שם ניטע בי הרצון להתקדם כל הזמן ולא לעצור לרגע.