ח"כ יעקב אשר
ח"כ יעקב אשרPhoto by Noam Revkin Fenton/Flash90

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הביע את אכזבתו מכך שבתוכנית ההגרלה הגדולה של משרד האוצר לטובת זכאי 'מחיר למשתכן', הציבור החרדי לא קיבל ביטוי משמעותי למצוקת הדיור החריפה מלבד בעיר בית שמש.

"אני חושב שהעבודה ששר האוצר ושר השיכון עושים באופן כללי בנושא הדיור תישא פרי, והיא מעידה על מאמצים גדולים, אולם ציפיתי לקבל בשורות גם עבור הציבור החרדי, פתרונות של ממש, כמו הקמת שכונות לציבור החרדי. אך בפועל, מתוך ההגרלה הזו אין לחרדים כמעט כלום מעבר לאישורים בבית שמש", אמר ח"כ אשר.

בדבריו הוסיף כי התוכניות המדוברות עדיין לא עוברות לפסים מעשיים. "נכון שבשנה האחרונה נעשים מאמצים ופעולות שנעשות בעקבות הלחץ שלנו על משרדי האוצר והשיכון ויש פרויקטים שמתחילים להתהוות, אבל לצערי הרב, עדיין אנחנו לא רואים את זה בפועל. כשאנחנו מדברים על ההגרלות ועל השיווקים הללו אני חש אכזבה. ציפינו לבשורה שקשורה לפתרונות לציבור החרדי ואני מקווה שהבשורות האלו יגיעו בהמשך", הוסיף אשר.

אתמול במליאת הכנסת האשים יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס את משרד האוצר בהתעלמות מצרכי הציבור החרדי לאחר שהתברר כי שיווק של כמעט 30,000 יח"ד ברחבי הארץ אינו כוללים את המגזר החרדי.

"הדירות הן באזורים שאין בהם חרדים. למרות דרישות חוזרות ונשנות שלנו לייעד אחוז מסוים מהתכניות לאזורים חרדיים ובהתאמה חרדית, מסתבר שגם הגרלת הענק הזו עליה הכריזו השרים, מיועדת לציבור החילוני בלבד. זהו זלזול משווע בציבור החרדי והמשך התעלמות מהצרכים הקיומיים שלנו", אמר.

בראיון ל'קול ברמה' הבהיר גם עמיתו לסיעה ח"כ ישראל אייכלר כי "בהסכם הקואליציוני שלנו מעוגן כי בכל פרויקט של מחיר למשתכן 10% מהדירות יוקצו לחרדים. דרשתי משר השיכון שהשטח של בנין רשות השידור ברוממה יהפוך לפרויקט ׳מחיר למשתכן׳ למגזר החרדי".