חיבור מהיר ומדויק בין המעסיק והמועמד
חיבור מהיר ומדויק בין המעסיק והמועמדצילום: מיכאל ארנבורג

במרכז האקדמי לב בירושלים התקיים היום (חמישי) יריד התעסוקה הדיגיטלי הראשון בישראל, בהשתתפות עשרות חברות ההייטק וההנדסה המובילות בישראל, וכ-500 סטודנטים וסטודנטיות, בוגרים ובוגרות, שהגיעו ליריד למצוא את המקום העבודה המקצועי הראשון שלהם, כפתיחה לקריירה בעולם ההייטק והטכנולוגיה.

החידוש הגדול ביריד, הוא היותו היריד הראשון בישראל שהתקיים בצורה דיגיטלית: שימוש ביתרונות הטכנולוגיה מחד, אך מבלי לאבד את יתרונות המפגש האישי עם המגייס מאידך.

הסטודנטים והבוגרים יצרו פרופיל באפליקציה הייעודית ליריד של חברת ICV, וקיבלו באופן מיידי, בהתאם להעדפותיהם, את רשימת עשרות החברות והארגונים המתאימים להם המשתתפים ביריד לפי סדר ואחוזי ההתאמה, כמו גם בדיקה עד כמה משתלם להם לעבוד באותה משרה לפי זמן נסיעה לעבודה ברכב או בתחבורה ציבורית ופקקי הבוקר, האם הם מתאימים מבחינת שפות התוכנה הנדרשות למשרה ודרישות מקצועיות נוספות.

כתוצאה מכך, המועמדים לא נדדו בין העמדות אלא הגיעו קודם כל למעסיקים עם הפוטנציאל הגבוה ביותר עבורם להתקבל לעבודה.

בנוסף, המעסיקים ראו בזמן אמת את נתוני המועמדים וזימנו אותם לראיון בלחיצת כפתור, תוך יצירת קשר אישי והכרת המועמד. כך נחסך הן מהמעסיקים המחפשים עובדים והן מהסטודנטים והבוגרים הצורך לבזבז ניירת שהולכת לפח, תוך שהמעסיקים מקבלים ניטור מלא של כל המידע, ואפקטיביות בסינון המועמדים ובהמשך ההתקשרות איתם.

מנהלת מדור ההשמה במרכז האקדמי לב, יעל גנדמן, מסבירה כי "אין סיבה שאנשי ההייטק בישראל יחפשו עבודה במשך חצי שנה כאשר הביקוש לעובדים כה גבוה, תהליך גיוס העובדים צריך לקחת שבועיים. היריד הדיגיטלי מאפשר ליצור חיבור מהיר ומדויק בין המעסיק והמועמד. לא עוד ערימת ניירת מיותרת ובזבוז זמן".

לדברי גנדמן, "מכיוון שעד כה טרם נמצאה שיטה להעביר נוכחות אנושית על כל היבטיה הרגשיים והנפשיים באופן וירטואלי, עדיין נדרש מפגש פנים אל פנים, במסגרתו ישנה היכרות עם האדם שמאחורי קורות החיים. את קורות החיים המודפסים החליפה ביריד שלנו העברת מידע דיגיטלי באמצעות הסמארטפון מהמועמד למערכת הממוחשבת של המעסיק, בתהליך ידידותי יעיל ומהיר יותר, ובו בזמן נשמר המפגש הבלתי אמצעי בין הצדדים".

צילום: מיכאל ארנבורג
צילום: מיכאל ארנבורג

"בירידי התעסוקה המסורתיים המציאות היא שרבים מקורות החיים הולכים לאיבוד בתהליך ולא מגיעים לחיבור למשרות קונקרטיות שנפתחות, בגלל ששיטת העבודה היא ידנית, ועל כן מסורבלת ואיטית", מסביר מייסד משותף ומנכ"ל ICV רון סטרינסקי. "האפליקציה שלנו הופכת את התהליך לפשוט, מאפשר למועמדים להציע את עצמם בקלות למאות מעסיקים בחברות ההייטק והטכנולוגיה, תוך התאמה מירבית לכישורים ולמרחק ממקום העבודה, ולמעסיקים מאפשר הן לפגוש את האנשים פנים אל פנים והן לקבל את המידע המדויק לו הם זקוקים".

תומר ויקינסקי, סמנכ"ל משאבי אנוש עסקי בחברת Log-on המעסיקה אלפי עובדים ומפתחת מוצרים ופרויקטים לשוק ההייטק, אמר כי "אנחנו ממיינים לא מעט שנים את בוגרי המרכז האקדמי לב. אנחנו מקווים להוציא מכאן כמה שיותר בוגרים ולסייע להם במציאת מקום העבודה הראשון שלהם בשוק. לא סוד שהשוק היום נמצא ב'טרפת' וכמובן שרמת הביקושים עולה על ההיצע.

''החברות המעסיקות, התוכנה, ארגונים ומרכזי פיתוח מקומיים וגלובליים- כולנו במרדף אחר כח אדם טכנולוגי איכותי מקצועי, עם ניסיון ובלי ניסיון והרבה יותר פתוחים לשלב. הבוגרים של המרכז האקדמי לב תופסים ויכולים לתפוס מקום מרכזי בתעשייה", הדגיש.

מיכל ברוש, מנהלת משאבי אנוש בחברת Kenshoo, סיפרה "אנו מתעניינים בתעשייה המקומית, מכירים את המרכז האקדמי לב הרבה שנים ויש לנו לא מעט בוגרים שעובדים אצלנו. באנו להכיר אנשים חדשים ולגייס עובדים איכותיים, שלומדים מדעי המחשב, הנדסת תוכנה ושואפים למצוינות".