רגב: למה מאשרים בניה לפלסטינים?

שרת התרבות מירי רגב סיפרה הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה על העלאת נושא הבנייה בקלקיליה בישיבת שרי הליכוד שנערכה קודם לכן.

רגב ציינה בפתח הדברים, "היום בישיבת 'שרינו' הצגנו את הנושא הזה בפני ראש הממשלה. אני חושבת שכשאנחנו רואים שהפלסטינאים בונים ללא הגבלה בשטחי A ו- B, אנחנו רואים את זה בשכם, ברמאללה ובמקומות נוספים, אין שום סיבה שיבנו בשטחי C, ודאי 14 אלף יחידות דיור כשליהודים לא נותנים לבנות בכלל".

בהמשך עקצה רגב את חברה למפלגה, חבר הקבינט השר זאב אלקין, שלטענתה הצביע בעד תוכנית זו בקבינט.

"אני לא כל כך הבנתי איך השר אלקין שלטענתו לא היה בעד העניין הזה, הבנתי שהוא כן הצביע בעד, אני לא כל כך מבינה מה היה שם אבל אני מבינה מראש הממשלה שהנושא הזה יגיע שוב לקבינט ואחר כך לממשלה", אמרה רגב.

"אין ספק שכפי שמרסנים את הבניה ליהודים אני לא מבינה למה בתוך שטחי C צריך לאשר לפלסטינים 15 אלף יחידות דיור כשהם בונים ללא הגבלה וללא ריסון בשטחי A ו- B", הוסיפה.

השרה רגב שיגרה תנחומים למשפחתה של לוחמת מג"ב הדס מלכא, "אני מכירה את משפחת מלכא מאשדוד, משפחה ערכית, משפחה שורשית מאוד".

"כשאנחנו אומרים שתרבות ודת הם מסיתים, אנחנו צריכים לגדוע את הסוגיה הזו בתחום החינוך ובתחום התרבות", הוסיפה רגב.

גורמים בסביבת השר אלקין מסרו בתגובה לדבריה של רגב, "הבוקר הודיע ראש הממשלה שהקבינט יכונס לדיון מעמיק על תוכנית קלקיליה. השר אלקין לא הצביע על תוכנית זו וראוי שידונו במשמעויותיה בהקדם".