חוקרי FBI בזירת הירי
חוקרי FBI בזירת היריצילום: רויטרס

תגובות נזעמות בארה"ב לדבריה של מגישה ברשת הטלוויזיה השמאלנית MSNBC, מהם עולה לכאורה כי לדעתה חבר הקונגרס הרפובליקני, סטיב סקליס, נפגע בצדק בשל דעותיו.

סקליס נורה ביום רביעי ע"י מתנקש איש שמאל ומצבו קשה.

המגישה, ג'ויס ריד, צייצה אמש (מוצאי שבת) כי "חבר הקונגרס סקליס נורה ע"י אדם לבן עם רקע אלים, וניצל ע"י שוטרת שחורה לסבית". הציוץ כלל תרשים המציין את אופן הצבעתו של סקליס לגבי שלושה נושאים, בהם ניסיון לתקן את החוקה כך שמילה "נישואין" תחול רק על איחוד בין גבר ואישה, וחקיקה בעד הזכות לשאת נשק חצי אוטומטי.

אתר ברייטברט דיווח אתמול כי ריד אמרה בשידור: "זה עניין עדין, כי כולם מאחלים לחבר הקונגרס איחולים טובים ומקווים שהוא יחלים, אבל לסטיב סקליס יש היסטוריה בנושאי גזע שהכריחו את כולנו להתעלם ממנה".

"ככלות הכל", אמרה, "הוא הגיע לעמדת המנהיגות לאחר מחלוקת ציבורית מסוימת לגבי זה שהשתתף באירוע של לבנים לאומניים, לגביו אמר שלא ידע במה מדובר. הוא גם היא אחד מיוזמיו של חלק לשנות את החוקה באופן שיגדיר את הנישואין כדבר שבין גבר ואישה".

ריד ציינה כי סקליס גם תמך ברפורמת הבריאות של הרפובליקנים אשר, לדבריה, פגעה קשות בטיפולי בריאות לשלושה מיליון ילדים, וכי הוא רוצה לאפשר נשיאת נשק חצי-אוטומטי. היא שאלה: "בגלל שהוא בסכנה וכולם רוצים בטובתו, האם במובן מוסרי אנו מחויבים לשים את זה בצד כרגע?"