ניר ברקן
ניר ברקןצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף ניר ברקן מונה היום (ראשון) באופן רשמי לראש להק מבצעי אוויר בצה''ל.

טקס החילופים נערך במטה חיל האוויר במחנה "רבין" (הקריה) בתל אביב, במעמד מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, מפקדים ובני משפחה.

תת-אלוף ברקן החליף בתפקידו את תת-אלוף תומר בר, אשר כיהן בתפקיד זה בשלוש השנים האחרונות, מאז הקמת הלהק במהלך מערכת "צוק איתן" וצפוי להתמנות בחודשים הקרובים לתפקידו החדש כראש מטה חיל האוויר.

מפקד חיל האוויר, האלוף אשל, אמר כי "נשמת אפו של חיל האוויר היא הפעולה המבצעית: בעשייה יום יומית בחמש זירות, במגוון משימות ובהתכוננות למלחמה. לפני כחמש שנים החלטנו להפוך את החיל לקטלני הרבה יותר ולהשתלב עמוקות בלוחמת היבשה והים.

''אתגרי הביטחון ואחריותו הגוברת של החיל בהתקפה ובהגנה חייבו שינוי מהותי שלא נעשה כמותו בארבעים השנים האחרונות. מאז, התקיים מסע מרשים בן כשלוש שנים של התבססות, התקדמות והישגים מבצעיים רבים. היכולות של החיל בהתקפה ובהגנה, חסרות תקדים והן הכלים העיקריים של צה"ל לניצחון. על כל אלה ניצח תת-אלוף תומר בר בשילוב נדיר של מקצועיות ואנושיות, מנהיגות שקטה ובוטחת''.

מפקד החיל הוסיף, ''את הפיקוד על הלהק מקבל תת-אלוף ניר ברקן. ניר, חוכמתך וניסיונך חיוניים להובלת הלהק לשלב שמעבר להקמה. אני בוטח בך ובאנשיך שתמשיכו לחזק את יכולת החיל ולהפעילו במקצועיות".

ראש להק מבצעי אוויר היוצא, תת-אלוף תומר בר, אמר בטקס כי ״לאחר קרוב לשלוש שנים בתפקיד, אני מבטיח – המטה המבצעי מממש את ייעודו, כשיר ומוכן טוב יותר למשימות החיל ולציפיות האדירות שתולים בנו בשעת אמת ומבחן. נבנתה כאן מכונה רצינית, ליבת עוצמתו של החיל, המוכיחה יום יום, שעה שעה כי אין אויב או אתגר שלא נוכל לו.

"יכולתי למנות את ההישגים אך בחרתי להתמקד בסופו של דבר במרכיב אחד, הוא סוד הקסם והבסיס לכל, משרתי להק מבצעי אוויר בסדיר ובמילואים, אשר הפכתם את חזון ההקמה למציאות. ברקן, אתה מפקד מעמיק, מנוסה ומוכשר, אין לי ספק שבהובלתך תעמדו בכל אתגר ומשימה שהזירה תציב ותפרצו גבולות נוספים לדמיון המבצעי", אמר.

ראש להק מבצעי אוויר הנכנס, תת-אלוף ניר ברקן, אמר כי "בשנים האחרונות צפיתי בכם מתפקידיי בשדה ובמטה, ובשבועות האחרונים אף ראיתי זאת באופן הדוק יותר. ראיתי יכולות מרשימות, מערכות איכותיות, תהליכים עמוקים, אך מעל הכל ראיתי את עוצמתנו האמיתית – ראיתי אתכם – אנשים בסדיר ובמילואים, משרתים בחובה ובקבע, אמונים על ההגנה ועל ההתקפה, על התיאום ועל הסנכרון, על היכולות המיוחדות, על התכנון השליטה והמודיעין, על שיתוף הפעולה.

''אנשים שרוח העשייה מפעמת בהם, אנשים שמבינים היטב את חשיבות וערכיות המשימה שבאחריותנו, ראיתי 'מטה מנצח'", הדגיש ברקן.