הרב יצחק גינזבורג
הרב יצחק גינזבורגצילום: פלאש 90

אנשי החטיבה היהודית בשב"כ ערכו היום (ראשון) פגישה יוצאת דופן עם רבנים שמזוהים עם "נוער הגבעות" על רקע מספר גבוה יחסית של אירועי ''תג מחיר'' בתקופה האחרונה, אחרי הפוגה ארוכה יחסית.

על פי הדיווח בחדשות 2, נציגי השב"כ נפגשו עם הרב יצחק שפירא, הרב דניאל סטבסקי והרב יצחק גינזבורג, וביקשו מהם "פנו לדמויות מפתח בקרב נוער הגבעות ונסו להרגיע את השטח".

נציין כי חלק גדול מאירועי "תג מחיר" האחרונים בוצעו בתוך שטחי הקו הירוק בשל העובדה שמרבית הצעירים המשתייכים לקבוצה הורחקו בצווים מנהליים משטחי יהודה ושומרון.

בחודש שעבר נחשף בערוץ 7 כי בכירים במשרד המשפטים מתכננים להיפגש עם נוער הגבעות כדי ליצור שיח הדדי וקרוב עם אותם נערים, בשל הרצון "להתקרב" אליהם ולהקטין את תחושת הניתוק בין הצדדים.

בפרקליטות גם שוקלים לסגור תיקים פליליים שנפתחו נגד בני הנוער כחלק מהידברות שמקיימת שרת המשפטים איילת שקד בין הפרקליטות ורשויות האכיפה והחוק לבין "נוער הגבעות״.

כיום חשים בני הנוער בגבעות חוסר אמון כלפי הרשויות ולכן הקימה השרה שקד צוות שיעסוק בנוער בניסיון לבנות אמון מול הרשויות ופעילות חינוכית שתמזער מעשים פליליים מצדם של הצעירים. כמו כן, במשרד יפעלו לסייע לבני הנוער שנתקלים בבעיות אישיות מתוך הנחה שאתגרים אישיים ומשפחתיים מובילים לביצוע חלק מהעבירות.

גורמים בהתיישבות ובמשרד המשפטים סבורים כי יש להתייחס לנוער הגבעות כמו שמתייחסים לכל נוער בסיכון, בלי אכיפה מוגברת או קשה יותר רק בשל העובדה כי הנוער מהסוג הזה מתגורר ביהודה ושומרון. איך עושים את זה? "בחוכמה וברגישות, עם הרבה דאגה ויחס הוגן לנוער הגבעות".