ג'ייסון גרינבלט עם נתניהו. מגיע שוב
ג'ייסון גרינבלט עם נתניהו. מגיע שובצילום: לע"מ

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, יגיע ביממה הקרובה הקרובים לישראל ולרשות הפלסטינית לסבב פגישות נוסף במסגרת הניסיון האמריקני להניע מחדש את המשא ומתן המדיני.

על פי תוכנית שהאמריקנים מגבשים בימים אלה, יציע גרינבלט לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקיים ועידת פסגה בתוך כשלושה חודשים - ובה יוכרז על חידוש המגעים.

הבוקר (שני) כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו, "נרגש לנסוע פעם נוספת לישראל ולרשות הפלסטינית כדי להמשיך בשיחות על האפשרות לכונן שלום בין הצדדים".

הפעם ישתתף בשיחות, גם חתנו של הנשיא האמריקני, ג'ראד קושנר, שיגיע לכאן ביום רביעי. מטרת בואו היא להראות לצדדים עד כמה גדולה חשיבות חידוש המגעים בעיני האמריקנים.

ישראל כבר הציגה מספר מחוות כלפי הפלסטינים, על פי בקשה אמריקנית. אחת מהן היתה מתן אישור לבניית 14,000 יחידות דיור בקלקיליה, על חשבון שטחי C. הצעה זו עוררה זעם רב בממשלה, ונראה כי היא תישקל מחדש ותובא שוב לדיון בקבינט.

במקביל, פורסם במספר כלי תקשורת מערביים, כי מדינות ערב המתונות יסכימו לבקשת ארה"ב, לעשות צעד ראשון בנרמול היחסים עם ישראל, עוד לפני שיתחדש המשא ומתן עם הפלסטינים.

על פי הדיווחים, המגעים המרכזיים בנושא מתנהלים בין ירושלים וריאד, ולפיהם סעודיה תאפשר שדרוג משמעותי של היחסים הכלכליים בין המדינות - כולל מתן אפשרות למטוסים ישראלים אזרחיים להשתמש במרחב האווירי של סעודיה.

הממשל בריאד הכחיש את הידיעה ובישראל לא התייחסו אליה - אך בצד האמריקני מתעקשים שסעודיה היא רק הסנונית הראשונה, ואחריה מדינות נוספות יחלו בנרמול יחסים עם ישראל.