ענייני בלבד. אולמרט
ענייני בלבד. אולמרטצילום: אוליבר פיטוסי. פלאש 90

בפרקליטות המדינה דוחים את הטענות לפיהן הפשיטה שבוצעה על משרדי הוצאת 'ידיעות אחרונות' הייתה לקויה בחוסר ענייניות והובילה להחרמת חומרים שאינם קשורים בהוצאת ספרו של אהוד אולמרט, והחשד לחשיפת פרטים סודיים בכתב היד של ספר זה.

בהודעה שפרסמה הפרקליטות נקבע כי איש לא יעיין בחומרים שאינם נוגעים לספרו של אולמרט וכי לא הייתה כוונה לעסוק בחומרים שאינם קשורים לספר זה.

על הפשיטה עצמה נאמר כי "החשד שנבדק הוא כי אולמרט העביר פרק מתוך ספר שהוא כותב לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר. אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה, בניגוד להוראות החוק ולכללים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון המוסמכים, מקים חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה. עוד נמסר, כי במסגרת הבדיקה נגבו עדויות מגורמים שונים ונתפסו מסמכים שונים".

"במסגרת הבדיקה בעניין זה, ביקשה המשטרה מבית משפט צו שיאפשר לה לתפוס במשרדי הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות חומר הנוגע לספר האמור. בקשה זו הוגשה בעקבות דיון שבו נבחנו פעולות הבדיקה הנדרשות לבירור הדברים. בדיון השתתפו נציגי הפרקליטות, משטרת ישראל ומשרד הביטחון (מלמ"ב). בדיון זה עלה הצורך לתפוס את החומר הרלוונטי כחלק מפעולות הבדיקה, וכן עלתה החשיבות שבתפיסתו, לאור הערכת גורמי הביטחון, שהשתתפו בדיון, כי קיים חשש שדליפתו עלולה לגרום לנזק ביטחוני חמור", נטען על ידי הפרקליטות.

הפרקליטות קובעת כי הפשיטה ותפיסת החומרים מהוצאת ידיעות אחרונות בוצעה מכוח צו שהתקבל על ידי היועץ המשפטי לממשלה ובשיתוף פעולה עם נציג הוצאת הספרים. "נתפסו חומרי מחשב המכילים את פרקי הספר, וזאת על מנת להוציא מהם את החומרים הרלוונטיים בלבד, שכן לא ניתן היה להפיק את מלוא החומר הרלוונטי בו במקום. בניגוד לטענות שהועלו, נבהיר כי איש לא התכוון לעיין בחומר שאינו נוגע לספרו של אולמרט, ואיש לא יעיין בו ולא יעשה בו כל שימוש".

"המשטרה תפיק מחומרי המחשב, בנוכחות נציגי הוצאת הספרים, אך ורק את החומר הנוגע לבדיקה בעניינו של אולמרט, ויתר החומרים יוחזרו להוצאה ולא ישמר עותק מהם במשטרה. המשטרה תיאמה מועד לשם כך עם נציגי הוצאת הספרים. החומר הרלוונטי הנוגע לאולמרט יועבר למלמ"ב כדי שיחווה דעתו לגבי רמת סודיותו".