דיכטר לליברמן: אל תשלח ידך אל הנער

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אבי דיכטר, התייחס הבוקר (שני) לסוגיית סגירת הפנימיה הצבאית באור עציון, במסגרת דיון מעקב בנושא שנערך בועדה המשותפת לתקציב הביטחון.

"העילה לסגירת פנימיית אור עציון היא תקציבית. לא היה שום נימוק אחר. מה שגרם לכמעט כל חברי הועדה לשנות את דעתם. הנתונים לימדו אותנו אחרת", אמר דיכטר.

לדבריו, "אנחנו נוציא פניה לשר הביטחון לבחון את העניין פעם נוספת, במהירות הנדרשת, בסוף בקצה יש נערים שרוצים לדעת מה לעשות, לאן להירשם, שלא לדבר על המורים והמדריכים".

דיכטר הוסיף וקרא לשר הביטחון, "אל תשלח ידך אל הנער. הסיפור הזה של חינוך הוא דבר שצריך לבדוק אותו לפני ולפנים".

"אני מבקש, ולא אכפת לי אם חלק מחברי הכנסת יקחו את זה על עצמם, לשבת עם שר הביטחון, לעדכן אותו בנתונים כפי שהוועדה נחשפה אליהם גם היום וגם בפעם הקודמת, ולבחון את הסוגייה הזו של אור עציון וחיפה פעם נוספת כדי לא להגיע רק לצדק אלא גם לענייניות", אמר דיכטר לסיכום.

מועלם: לא נעבור בשתיקה

במהלך הדיון תקפו חברי הכנסת מוטי יוגב ושולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) את התנהלותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בסוגייה זו.

"שר הביטחון לא מוכן להיפגש עם הרב חיים דרוקמן וזה ביזיון", אמרה מועלם-רפאלי. "אדם שהוא אחת האושיות הבולטות בחברה, מוביל את הציבור הדתי, מקדם את השתלבותם של חיילים בצה"ל וקיבל פרס ישראל זוכה להתעלמות".

לדבריה, "זה לא רק מצד שר הביטחון אלא גם מצד הועדה בראשותו של אודי אדם. קבעו מסקנות מבלי לפגוש אפילו פעם אחת את אנשי אור עציון. פשוט נוצר כאן מצג שווא של עבודת ועדה. יש פה נציגי ציבור ואנחנו לא נעבור על כך בשתיקה".