טקס חנוכת מכון ההקרנות בזיו
טקס חנוכת מכון ההקרנות בזיוצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן חנכו הבוקר (שני) את מכון ההקרנות של הצפון במרכז הרפואי "זיו" בצפת. זהו מכון ההקרנות הראשון באזור הגליל והגולן.

נתניהו אמר בטקס, "הייתי רוצה לראות את המקום הזה כמו את באר שבע שהפכנו למרכז קיברנטי מוביל עולמי, אני רוצה להפוך את אצבע הגליל למרכז עולמי בכל מה שקשור למדעי החיים: רפואה, חקלאות, גנטיקה, זה החזון ויש לנו עוד עבודה, אבל זה הכיוון ותחשבו מה יהיה פה, איזה דבר נפלא וזה כבר הולך ומתרחש לנגד עינינו".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו למצב בסוריה ואמר, "אנחנו לא מתערבים בסכסוך הדמים הנורא הזה עם כל הטרגדיות הכבירות שישנן שם, אבל אנחנו כן מגישים סיוע הומניטרי לילדים ולילדות, ולמשפחות שעולמן חרב וגופם חרב, ואני רואה גברים ונשים וילדים שפעם ראו בנו אויבים כשהם מגיעים הנה, והם מגיעים הנה, למעלה מאלף כבר הגיעו הנה".

"הם מבינים יותר מאי פעם שמדינת ישראל היא מעוז מוסרי ואלומת אור באזורנו ואת זה יודעים כל מי שנמצא כאן כי הם מייצגים כאן עדות, דתות, וציבורים שלמים, יהודים ולא יהודים, דרוזים, נוצרים, מוסלמים ובדואים, כל אחד בא הנה, כל אחד מקבל את הטיפול השוויוני, זו אלומת אור באזורנו. הצוות הרפואי בזיו מעמיד אותם על הרגליים במסירות מופלאה, הוא משקף את פניה האמתיות של מדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו, "התפקיד השיקומי של בית החולים מצטרף לתפקיד הטיפולי ויחד הם יוצרים שלמות מרשימה. שלמות של שירותי רפואה מתקדמים, של מקצועיות חסרת פשרות ושל אהבת האדם, כל האדם."