שער שכם
שער שכםצילום: חזקי ברוך

אלמנתו של סגן ניצב ברוך מזרחי הי"ד שנרצח בפיגוע ירי סמוך לקרית ארבע, קוראת לראש עיריית ירושלים ניר ברקת לכנס את ועדת השמות העירונית ולהסב את שמו של רחוב סולטאן סולימאן לשמה של רס"ר הדס מלכא שנרצחה שם בפיגוע לפני כשבוע.

מזרחי שנפצעה קשה בפיגוע בו נרצח בעלה, קוראת לשנות את שם הרחוב יחד עם משפחות שכולות נוספות שדורשות זאת.

"התארגנו כמה משפחות שכולות וחשבנו שהדבר הטוב ביותר שצריך לעשות זה לקרוא רחוב על שמה של רס"ר הדס מלכא שנרצחה שם, גם שוטר מג"ב הדר כהן נרצחה באותו אזור. לנו כנפגעי הטרור חשוב שרחוב ייקרא על שם החיילת שהקדישה את חייה למען ארץ ישראל ועם ישראל. לכן פנינו לראש העיר ניר ברקת וביקשנו שוועדת השמות תתכנס ותדון בבקשה שלנו".

מזרחי סבורה שדווקא רחובות במזרח ירושלים צריכים להיקרא על שמם של הנרצחים, "מזרח ירושלים גם שייכת לנו וזה יהיה הניצחון שלנו, שעל כל רצח יוחלף שם הרחוב בפרט אם זה שם ערבי. זו התשובה הניצחת שלנו".

"הגיע הזמן שמדינת ישראל תפעיל יד קשה כלפי המרצחים ובני משפחותיהם", היא אומרת, "צריכים להפסיק לתת להם קצבאות של הביטוח הלאומי ולשלול מהם את התושבות. גם אני נפצעתי אנושות וראיתי את בעלי נרצח מול העיניים, אני יודעת מה זה טרור ולכן המאבק הזה חשוב, שמחבל ידע שיש מחיר לכל רצח".

מזרחי סבורה שהנצחת רחובות על שמם של נרצחי הפיגועים היא הסברה טובה למדינת ישראל, "כשבאים תיירים מבחוץ ורואים שכל כך הרבה יהודים נרצחו זה אומר משהו, זה אומר שהעם היהודי לא אשם בזה שיש כאן טרור", הדגישה מזרחי בשיחה עם ערוץ 7.