זומבה
זומבהצילום: פלאש 90

האיום החדש על הכוונת של ראשי השלטון בטהרן – ריקוד ה"זומבה". הרשויות באיראן הודיעו כי הריקוד מוצא אל מחוץ לחוק ונאסר לבצע או ללמד אותו, מאחר והוא מנוגד לחוקי האסלאם.

עלי מיידרה, ראש פדרציית הספורט באיראן, הודיע במכתב רשמי למשרד לענייני נוער כי הוחלט לאסור באופן מוחלט על ביצוע או לימוד ריקוד הזומבה במדינה, מאחר והוא מהווה סכנה לאידאולוגיה האסלאמית.

"לאור פעילויות כמו זומבה, ביצוע תנועות קצביות או ריקוד בכל צורה שהיא, אינו חוקי בשום צורה ותחת שום כותרת אחרת. האיסור על תנועות מסוג זה הוא מתבקש", כתב מיידרה.

הוא הוסיף כי על המשרד לענייני נוער באיראן "לפתח אתלטיקה עבור כולם במסגרת האידאולוגיה האסלאמית העליונה".

ההודעה של פדרציית הספורט האיראנית מביאה למעשה לאיסור מוחלט על ביצוע או לימוד ריקוד הזומבה באיראן, כאשר מקומות שלימדו את הריקוד כבר הפסיקו לעשות זאת בשבועות האחרונים. בעבר כבר אסרה פדרציית הספורט של איראן על ביצוע פעולות ספורט או ריקוד עבור נשים שהיו לטענת ראשי הפדרצייה "אנטי אסלאמיים".

למרות האיסור על ריקודים באיראן, הפך ה"זומבה" לפופולרי בקרב נשים צעירות במדינה. מכוני כושר רבים באיראן הציעו ללמד את הריקוד תחת הכותרת "אירובי מתקדם" על מנת לחמוק מהחוק.

הנשים באיראן קיבלו בזעם את ההודעה של פדרציית הספורט על האיסור לרקוד את ה"זומבה". ברשתות החברתיות הביעו חלק מהן את הכעס על ההחלטה. "פקידים איראניים אסרו על שעורי זומבה. מדוע? בגלל שזה מעודד אנשים לרקוד, וזה מנוגד ל'נורמות התרבותיות' שלנו" כתבה אחת הגולשות. גולש אחר הוסיף כי "איראן אוסרת על זומבה בכל מכוני הכושר כי הוא 'אנטי אסלאמי'. כך זה כאשר המשטר מתערב בכל היבט של החיים האישיים שלך".