ח"כ לפיד בפתח ישיבת הסיעה

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, פתח בצהריים (שני) את ישיבת הסיעה בהתייחסות לחוק הלאום של סיעתו.

"השבוע הונח חוק הלאום של יש עתיד על שולחן הכנסת. יש עתיד תפנה בבקשה לוועדת הכנסת לזרז את הדיון בחוק", אמר לפיד.

"הטרור שוב מכה ברחובות. הדס מלכא, ילדה מופלאה ממשפחה מופלאה, נופלת על משמרתה בהגנת המולדת. האמריקאים מתחילים להוביל יוזמת שלום שאיש לא יודע לאן היא הולכת. בימים כאלה, חשוב יותר מאי פעם שמדינת ישראל תפגין אחדות ועוצמה אל מול אוייבינו ואל מול העולם", ציין לפיד.

"אני קורא לליכוד, לא בפעם הראשונה, אל תלכו בדרך של פיצול העם, אלא בדרך של איחוד ואחדות העם. בואו נקדם ביחד את חוק הלאום. החוק שהנחנו בא מהבית שלכם. מדובר בחוק הלאום שאותו כתב בני בגין, איש סיעת הליכוד, בנו של מייסד הליכוד, ראש הממשלה מנחם בגין זכרו לברכה. זה המסר שאנחנו צריכים לשדר לעולם. שבעניין זה כולנו יחד. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, ולנצח תהיה כזו", הוסיף יו"ר יש עתיד. "אני קורא לליכוד, אל תעשו פוליטיקה על נושא חשוב כל כך. אשרו את הבקשה ובואו נעביר ביחד את חוק הלאום".

לפיד הוסיף, "ועדת השרים לענייני חקיקה הפילה אתמול בפעם החמישית את הצעת החוק של נאווה בוקר מהליכוד – מהליכוד! כן? – להשוות את קצבאות הנכים לשכר המינימום. לפני ישיבת הוועדה היתה ישיבת שרינו של הליכוד. שם החליטו להעלות את ההצעה להצבעה. הם עשו את זה מפני שהם ידעו שהאוצר יתנגד. זו דרכו של הליכוד להתנקם בכחלון על זה שהוא עשה את מסיבת העיתונאים על תכנית 'נטו משפחה' בלי שראש הממשלה ידע, וגם הודיע על ההגרלה הגדולה של "מחיר למשתכן" דווקא כשראש הממשלה לא היה בארץ".

"כשהממשלה הזו רוצה, יש לה כסף להכל. יש לה כסף למפלגות, יש לה כסף למקורבים, יש לה כסף לג'ובים. זה לא שאין להם כסף לנכים. יש. רק לא אכפת להם. הם עסוקים מדי בפוליטיקה", קבע לפיד.