ירושלים
ירושליםצילום: נתי שוחט, פלאש 90

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ' אומר לערוץ 7 כי על רקע גל המחאה סביב בניית אלפי יחידות דיור בקלקיליה צריך להזכיר כי גם בירושלים הולכת ומקומת שכונה ערבית חדשה עם 7000 יחידות דיור.

"לפני למעלה משנה עברה בוועדת התכנון והבנייה התכנית להקמת שכונת "ערב א סוואחרה", שכונה חדשה של 7000 יחידות דיור בסמוך לג'בל מוכבר זה אושר גם במועצת העיר. זו תוספת משמעותית לתושביה הערבים של ג'בל מוכבר, אין לי עם זה בעיה למעט העובדה שלמגזר היהודי אין בנייה".

לדבריו, הבניה הנרחבת לערבים לצד ההקפאה ליהודים בירושלים היא מדאיגה, "ירושלים זקוקה מדי שנה לעוד 4000 יחידות דיור רק לצורך הגידול הטבעי, זאת אומרת שבחמש השנים האחרונות היו צריכים להיבנות בירושלים 20,000 יחידות דיור שלא נבנו.

"משמעות הדברים היא שלא מספקים לתושבי העיר את הצרכים המינימאליים של כל עיר אחרת, בוועדת הבנייה של ראשון לציון לא צריכים אישורים של דרגים מדיניים כדי לבנות, רק בירושלים אי אפשר לבנות ללא אישור של דרגים מדיניים. הבנייה בירושלים תלויה בנתניהו וטראמפ".

קלמנוביץ' סבור שהגיעה העת שתושבי ירושלים יצטרפו למחאה, "אני מצלצל בפעמונים ומזהיר שהאיזון הדמוגראפי הולך ומופר. אנחנו הולכים ומצטמקים מול האוכלוסייה הערבית, וגם בתוך האוכלוסייה היהודית פחות צעירים באים לגור בעיר כי המחירים יקרים. אם רוצים להצעיר את ירושלים ושהמחירים יהיו נורמאליים, אז חייבים לבנות את העיר וזה לא יקרה אם לא יהיה לחץ מלמטה".