מימין: רוזנבלט, רובינשטיין וסיני
מימין: רוזנבלט, רובינשטיין וסיניצילום: מכללת אורות

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין שפרש בשבוע שעבר מתפקיד המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, הביע היום (שלישי) תמיכה בשיטת הסניוריטי ולפיה השופט הוותיק ביותר מתמנה לנשיא/ת בית המשפט העליון, שיטה ששרת המשפטים איילת שקד מבקשת לבטל.

רובינשטיין השתתף באירוע של ''ועדת הקשר אריאל והשומרון'' בלשכת עורכי הדין, ואמר "אני בעד הסניוריטי, כמובן שאין שום דבר מושלם ולכל דבר יש עימו את החסרונות אבל הבכירות הזו בשורה התחתונה נכונה. אני פשוט חושב על האלטרנטיבה, יגידו עכשיו 'נעשה קורס ונעשה ועדת איתור' ו...יד איש ברעהו".

רובינשטיין אמר עוד כי יש להגביל את כהונת השופטים ל-15 שנים כדי לאפשר תחלופה בבית המשפט העליון.

מנכ"לית משרד המשפטים עו"ד אמי פלמור השתתפה גם היא באירוע שהתקיים במכללת אורות ישראל באלקנה, והביעה תמיכה בעמדת השרה איילת שקד ולפיה יש לערוך דיון ציבורי בנושא שיטת מינוי נשיא בית המשפט העליון.

"הנושא הזה, מי יעמוד בראש בית המשפט העליון, איך יבחר נשיא שלא רק עומד בראש בית המשפט העליון אלא עומד בראש כל מערכת המשפט, זה נושא שרבים בציבור לא מבינים את חשיבותו. שרת המשפטים איילת שקד מבינה את חשיבותו ומעלה אותו לדיון", אמרה פלמור.

לדבריה, "זה כמעט לא חשוב איך יגמר הדיון, מה שחשוב הוא שאין נושא שהוא מחוץ לדיון וזה השיח. השיח אמור להיות שיש לגיטימציה לדיון ציבורי, גם למשהו שהיה מנהג לעשותו בדרך מסוימת במשך 60 ו-70 שנה".

יו''ר ''ועדת הקשר אריאל והשומרון'' בלשכת עורכי הדין, עו"ד אפרת רוזנבלט שיזמה את האירוע אמרה כי "השיח בין עורכי הדין בשומרון לבין בכירי מערכת המשפט חשוב ומשמעותי ואנו מאמינים כי יש בו כדי לקדם את המערכת לטובת כלל הציבור ולהציע את השיפורים הנדרשים להפוך אותה מטובה למצוינת".

על השופט רובינשטיין אמרה רוזנבלט כי ''מדובר בשילוב נדיר של חמלה ואנושיות לצד יכולת פנומנלית לחרוץ את הדין''.

פרופ' יובל סיני, נשיא מכללת אורות ישראל, בירך את רובינשטיין עם פרישתו ואמר כי הוא היה נושא דגל המשפט העברי בבית המשפט העליון וכי הוא מאמין שימשיך בפעולתו למען העם בישראל גם מחוץ ללשכת השופט.