מחמיא לאנטישמים? ערד ניר
מחמיא לאנטישמים? ערד נירפלאש 90

עורך חדשות החוץ של חדשות 2, ערד ניר, המליץ היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו לעקוב אחרי הקריקטורות שמפרסם הקריקטוריסט קארלוס לאטוף.

ניר הגדיר את הקריקטורות של לאטוף "מושחזות" ואף ציין שלאטוף "כהרגלו, אינו חס על אף אחד", אך משום מה התעלם מהגוון האנטישמי בקריקטורות של לאטוף ומהעובדה שהוא מרבה להשוות בציוריו בין ישראל לנאצים.

בעקבות הקו השליט בקריקטורות של לאטוף הוא אף זכה בשנת 2006 בפרס תחרות הכחשת השואה של איראן.

חנן עמיאור עורך אתר ביקורת התקשורת 'פרספקטיבה', שחשף את הנושא, מסר בתגובה, "זהו ערד ניר שמחמיא לאנטישמיים שאובססיביים להשוואת ישראל לנאצים, ממליץ על יצירותיהם ומתחנף אליהם. אותו ערד ניר שהודיע בשידור שהוא את ילדיו לצה"ל לא ישלח. וששיקר לצופי חדשות 2, כשקבע שתנועת ה BDS מתנגדת רק להתיישבות ביו"ש. משעשע להיזכר שאותו ערד ניר, שמתרפס בפני אנטישמי מובהק וקיצוני, האשים לא מזמן את טראמפ שהוא מקיף את עצמו באנטישמים. ידעו צופי חדשות 2 מי מביא להם את המידע ומיהם גיבוריו הנערצים".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס גם הוא להמלצתו של ניר, בפוסט עוקצני במיוחד שפרסם הערב בדף הפייסבוק שלו.

"שואלים אותי לפעמים למה אני מבקר את ערד ניר. אני חושב שאת התשובה הוא נותן בעצמו מדי פעם, כמו למשל היום, כשהוא משבח תערוכת קריקטורות של מאייר אנטישמי, שנוהג להשוות בציוריו את ישראל לנאצים בכל מיני צורות. אחד שזכה בפרס מאת אחמדיניג'אד, בתחרות קריקטורות להכחשת השואה שהתקיימה באירן ב 2006. 'תודה ערד', עונה לו המאייר האנטישמי על המלצתו החמה. 'כל כך מדויק, כל כך חד, כל כך עצוב!', מתחנף אליו ערד ניר בחזרה", כתב ארדן, "זהו אותו ערד ניר שתקף את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהוא מוקף באנטישמים. עד לאן יכולה הצביעות להגיע?? תסתכלו על הקריקטורה המזעזעת שצירפתי שהיא רק דוגמא אחת לזוועות שהמאייר החביב על ערד ניר יוצר ואיך אותו מאייר שמשווה את חיילי צה"ל לנאצים שרוצחים ילדים בלבנון. ערד ניר הוא עורך חדשות החוץ במהדורת החדשות הנצפית בישר אל. למה אני מבקר אותו? כי לפעמים, שקט הוא רפש".