''מוכן לשמוע אתכם בכל רגע''
''מוכן לשמוע אתכם בכל רגע''צילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש הבוקר (רביעי) עם ההורים והילדים המטופלים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם.

במפגש לקחו חלק הורים, ילדים ועורך הדין אליעד שרגא המייצג אותם בתקופה האחרונה.

בפתח המפגש אמר ריבלין, ״אני מלווה אתכם בכל התקופה הסוערת הזו ומצוי בקשר עם כל הגורמים הנוגעים בדבר אבל לפני הכל אני סבא לתשעה נכדים, ואני אומר לכם ילדים אהובים, שאני עוד אזכה להשתתף בבר מצוות שלכם, ובחתונות שלכם.

"אני רוצה לומר לכם שאני יודע שגם לשר ליצמן יש רק דבר אחד מול עיניו - ואלה הילדים היקרים. הוא קשור לעבודתו בנימי נפשו והוא בקיא בכל הפרטים. חשוב שנעשה הכל כדי להחזיר את המצב לקדמותו וכרגע צריך למצוא את המקום שבו נטפל בילדים וכל השאר לא משנה. ברור לי כי עלינו לקרוא לכל הצדדים שיכולים להביא לפתרון, לעשות זאת״.

הנשיא הקשיב ארוכות לדרך שבה התפתחה הפרשה הכאובה ולסיפורו האישי של כל הורה, ושל הנערים והנערות והילדים והילדות שהגיעו למפגש.

ריבלין הודה לכל ההורים והילדים שהגיעו לבית הנשיא חרף מצבם הקשה ואמר ''עלינו לגבש פתרון לאומי מיידי שיאפשר לילדים לחזור לטיפול הטוב ביותר שניתן". הנשיא הדגיש שבית הנשיא ימשיך ויעמוד בקשר עם כל הצדדים הרלוונטיים על מנת לקדם פתרון בכל דרך אפשרית.

״בכל רגע ובכל עת אני מוכן לשמוע אתכם. מוכן לשמוע גם תלונה ונזיפה, זה תפקידנו כאנשי ציבור. אבל אנחנו חייבים להבין שמה שחשוב עכשיו הוא להגיע לפתרון. הרגש היחיד שכולנו מחוייבים אליו פה הוא אל הילדים ואתם תראו שאחד מהם עוד ישב פה כנשיא״.

יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר היום הגיב שר הבריאות יעקב ליצמן לדיווח בעיתון ''ידיעות אחרונות'' ולפיו הרופאים הפורשים מבית החולים הדסה תכננו את מהלך הפרישה מבעוד מועד במטרה להעביר את המחלקה כולה לבית החולים שערי צדק בבירה.

"אני אישית מאוד בהלם ממה שקראתי היום. קשה לי לחשוב שרופאים ינסו לעשות פוטש בבית חולים, כולל רופאים, אחיות, אנשי מנהלה - זה הרס של מערכת הבריאות בארץ", אמר ליצמן.

כאמור, תחת הכותרת ''האמת יוצאת לאור'' פרסם "ידיעות אחרונות" תכתובת מיילים המגלה כי למהלך הפרישה של הרופאים קדם לכאורה תכנון מול הנהלת בית החולים ''שערי צדק''.

"אפשר לקבוע במידה גדולה של ביטחון כי האשמים העיקריים בכאוס ההזוי השורר במחלקה ההמטו־אונקולוגית ילדים של בית־החולים הדסה, הם הרופאים המתפטרים. אחרי חודשים ארוכים של שימוש ציני, אכזרי, מסוכן וחסר תקדים בילדים שהם חולים קשים ובבני משפחותיהם, יוצא המרצע מן השק", נכתב בעיתון.

עוד נכתב כי "פרופ' ויינטראוב ביקש לקחת איתו לבית החולים שערי צדק לא רק את עמיתיו הרופאים במחלקה, אלא גם את הצוות הסיעודי ואפילו את העובדים הסוציאליים. אם היה מצליח בתוכניתו, המשמעות הייתה סגירה מיידית של המחלקה בהדסה והפקרת הילדים החולים".

מנהל הדסה, פרופ' רוטשטיין, מבטא הקלה רבה הבוקר בראיון לערוץ 10. לדבריו במרוצת שבעת החודשים האחרונים הוא טען את הדברים, אך האוזן לא הייתה קשובה אליו, והוא זכה להכפשות ואף לאיומים כלפיו וכלפי בני משפחתו בעקבות ההאשמות שהוטחו בו כאילו הוא זה שגרם לנטישת הרופאים את בית החולים.

עם זאת שב רוטשטיין וקרא לרופאי מחלקה ההמטו-אונקולוגית לשוב לעבודתם, "דבר לא יקרה להם", הבטיח וקבע כי הילדים החולים זקוקים לרופאים אלה והם יתקבלו מיידית לעבודתם כמקודם.

מבית החולים שערי צדק נמסר כי "מעולם לא הוכחש שהייתה פנייה של פרופ' ויינטראוב אל פרופ' הלוי בנובמבר 2016 לשקול פתיחת מחלקה, לאור הכוונה שלו ושל רופאיו להתפטר מהדסה. ואכן, נבדקה באותה עת היתכנות הקמת מחלקה בשערי צדק מבחינת התשתיות הפיזיות.

''עם זאת, בשלב מאוד מוקדם, בפברואר 2017, לפני התפטרות הרופאים ולאור החלטת משרד הבריאות שלא לאפשר פתיחת מחלקה כזו בשערי צדק, עסק פרופ' הלוי בשכנוע הרופאים לשוב להדסה, וכל תקשורת בינם לבינו הייתה אך ורק בכיוון הזה".