ח"כ אלי כהן
ח"כ אלי כהןצילום: Miriam Alster/Flash90

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן (כולנו) נפגש השבוע עם שגריר האיחוד האירופי בישראל לארס פאבורג אנדרסן וגינה בפניו את החרמות שמנסים לקדם באירופה נגד ישראל.

השר כהן אומר בראיון לערוץ 7 שכל המחרימים צריכים לבוא לישראל ולראות מי המפסיד האמיתי מהצעדים שלהם, "אמרתי לשגריר שכל הנושא של החרמות וה- BDSבסופו של דבר יחזור לפלשתינים כבומרנג וכשר הכלכלה והתעשייה שמקדם את פיתוח אזורי התעשייה ביו"ש זה מקום שבו אנחנו רואים דו קיום של עובדים ישראלים לצד עובדים פלשתינים. כיום אנחנו רואים שבמדינת ישראל יש שפל ברמת האבטלה ובין היתר כתוצאה מאותם מפעלים ביהודה ושומרון שגם האוכלוסייה הפלשתינית נהנית מהם. לכן כל חרם בסופו של דבר יפגע ראשית כל בעובדים הפלשתינים ולכן הבהרתי לשגריר בצורה הברורה שאני מצפה ממנו לצאת חוצץ כנגד אותם חרמות".

לדבריו כל המחרימים מוזמנים לבקר במפעלים ביו"ש, "שיבואו למישור אדומים או לברקן ויתרשמו אני חושב שכל בר דעת מבין שאזורי התעשייה האלה תורמים לכלכלה הישראלית ולאוכלוסייה הפלשתינית".

השר כהן סבור שאט אט יתמעטו המדינות שמחרימות את ישראל, "החוסן הכלכלי של ישראל בתנופה, ישראל היא שם דבר בחדשנות עולמית ושיתופי הפעולה הכלכליים הולכים ומתרבים, יותר ויותר מנהיגים מגיעים לכאן לביקורים, ראינו כאן את הנשיא טארמפ ועוד שבועיים יגיע לכאן ראש ממשלת הודו, ביקרתי עם ראש הממשלה ביוון וכולם מבינים שישראל היא החממה הטכנולוגית של העולם. כולם גם רואים שאנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון שבה נשמר החופש הדתי לכן זה מעמיד באור מגוחך את אלה שמחרימים אותנו".

לדבריו גם באו"ם ההצבעות נגד ישראל מתמעטות, "אנחנו רואים את המספרים ומהצבעה להצבעה התמיכה בנו עולה המגמה הזאת נראית גם במדינות המזרח הרחוק אפריקה ומדינות בתוך אירופה, לא בכדי ראינו לא מעט ראשי ממשלות ונשיאים שמבקרים בישראל ושאנחנו מגיעים אליהם".